آسوشیتدپرس: بمب‌افکنهای استراتژیک ب۵۲ آمریکا وارد قطر شدند.

 

آسوشتیدپرس گزارش داد نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد بمب افکن های ب ۵۲ درپایگاه العدید در قطر مستقر شدند.

این خبرگزاری افزود: علاوه بر این، گزارشها حاکیست که بمب افکنهای دیگری نیز روز چهارشنبه در محلهای اعلام نشده در جنوب غربی آسیا فرود آمده و مستقر شده اند.
آسوشتید پرس هم چنین نوشت: بدنبال اعلام کاخ سفید مبنی بر اعزام گروه ضربت ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن و اسکادران بمب افکنهای ب ۵۲ برای مقابله با تهدیدات رژیم ایران در منطقه، رزمناو آبراهام لینکلن در مسیر رسیدن به خلیج فارس از کانال سوئز عبور کرده است.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد بیستیمن اسکادران بمب‌افکنهای B۵۲H نیروی هوامیی آمریکا روز ۱۸ اردیبهشت به پایگاه هوایی العدید، محل استقرار ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) رسیده است.
وزارت دفاع آمریکا هدف از اعزام این نوع هواپیما به منطقه خلیج‌فارس را حمایت از عملیات هوایی و دریایی و دفاع از منافع آمریکا در منطقه توصیف کرده است.

خبرگزاری فرانسه نیز از عبور ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن از کانال سوئز خبر داد.
این خبرگزاری به نقل از یک مقام ارشد مصر گزارش کرد، مصر با اهداف سیاسی این ناو سر و کاری ندارد.
جان بولتون مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ روز یکشنبه اعلام کرده بود انتقال این ناو هواپیمابر پیامی صریح و قاطع به رژیم ایران است که هرگونه حمله به مواضع آمریکا و هم‌پیمانانش پاسخی سخت در پی خواهد داشت.

در همین حال سناتور مارکو روبیو سناتور ارشد سنای آمریکا گفت: به شبه نظامیان که به دستور رژیم ایران عمل میکنند باید در صحنه پاسخ داد.
وی در مصاحبه با فاکس نیوز تأکید کرد: تهدیدهایی که بوده روشن هستند و من نسبت به آنها مطلع شده ام و اطلاعات رسیده آن را توجیه میکند. اگر نیروهای آمریکا و کشتی های آمریکا و ناوچه های ما مورد حمله شبه نظامیان حوثی در یمن قرار بگیرند آنها عوامل رژیم ایران هستند و اگر ما موضع نگیریم و اگر نیروی مکفی باز دارنده در صحنه نداشته باشیم یا نتوانیم از خودمان دفاع کنیم، آنوقت همه خواهند گفت چرا رئیس جمهور در حالیکه اطلاعات لازم موجود بوده برای نیروهای ما باندازه کافی تلاش نکرده است.