ژنرال مک کینزی: اگر جنگی در بگیرد ما کاملا آماده هستیم

 

ژنرال کنت مک کینزی فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا (سنتکام)، اعلام کرد، هرگونه حمله علیه منافع آمریکا با پاسخ بسیار قاطع مواجه خواهد شد.

وی افزود: با صراحت کامل تأکید می‌کنم که تهدید ثبات در خاورمیانه و شمال آفریقا، رژیم ایران و جاهطلبی‌های شرورانه این رژیم در سراسر این منطقه عملیاتی است.
فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا (سنتکام) گفت: اعزام ناوهواپیمابر آبراهام لینکلن در منطقه پیامی آشکار هم به دشمنان و هم‌ به متحدان است. این، یک پیام آشکار و صریح به رژیم ایران است تا بداند هر حمله‌ای علیه منافع آمریکا با پاسخی شدید مواجه میشود. توانایی ارتش آمریکا برای حرکت دادن سریع گروه حمله از مدیترانه به خلیج‌فارس نشان‌دهنده استراتژی دفاع ملی و دولت ترامپ بود. اگر جنگی در بگیرد ما به طور کامل آماده هستیم که به تهدیدات پاسخ دهیم و از منافعمان دفاع کنیم.
ژنرال مک کینزی افزود: رژیم ایران از گروه‌های تروریستی نظیر حزب‌الله لبنان حمایت می‌کند و در کشوری مانند یمن موجب بروز بحران انسانی شده است.

فرمانده سنتکام گفت: با صراحت کامل تأکید می‌کنم: که تهدید بلند مدت، مستمر و چشمگیرترین تهدید ثبات در منطقة فرماندهی مرکزی در خاورمیانه و شمال آفریقا، رژیم ایران و جاه طلبی‌های شرورانه این رژیم در سراسر این منطقه عملیاتی و در سطح جهانی است.
فرمانده سنتکام افزود: نیروهای ما بعنوان بخشی از مأموریتشان، عملیات آزاد بودن کشتیرانی در تنگه هرمز را انجام داده اند. ارتقای قابلیت های متحدانمان و حضور نیروهای نظامی ما، تلاشهای کل دولت را برای مقابله با نفوذ شرورانه رژیم ایران در خاورمیانه تکمیل میکند. وقتی که شما نیروهای نظامی را مد نظر قرار میدهید به خاطر داشته باشید که قدرت استراتژیک ما فقط به قدرت تجهیزات نظامی ما در جنگ متکی نیست. ما روی تشکیل ائتلاف بزرگی از کشورها کار کرده ایم.
ژنرال کنت مک کینزی گفت: رژیم ایران مستقیما درگیر فعالیت‌های تروریستی در دور دستهاست. همین الان رژیم ایران از بسیاری گروههای تروریستی لیست گذاری شده پشتیبانی میکند. ما الان میدانیم که رژیم ایران از قابلیت‌های نظامی ما مطلع است. آنها از درگیریهای نظامی مستقیم با ایالات متحده و شرکایمان پرهیز کرده اند، اما تمایلشان را به حمله به مردم مان، به منافعمان و به دوستان و متحدینمان در منطقه که چندان تفاوتی با درگیری مسلحانه ندارد، نشان داده اند.

«تیم موریسون» دستیار ویژه رئیس جمهور در مقابله با جنگ‌افزارهای کشتار جمعی و عضو شورای امنیت ملی آمریکا، کاهش تعهدات رژیم آخوندی در برجام را یک باجخواهی هسته ای نامید و گفت:‌ رژیم ایران اعلام کرده بخشی از برنامه هسته‌ای اش را از سر خواهد گرفت. اکنون زمان آن است که جامعه جهانی یکصدا رفتار نامطلوب هسته ای این رژیم را به شدت محکوم و رژیم ایران را به پیروی از خواست آمریکا وادار کند. بگذارید بطور واضح به اروپا بگویم که این چیزی جز یک باج‌خواهی هسته‌ای نیست. به آنهایی که با دور زدن تحریم ها، کمپین فشار حداکثری آمریکا علیه رژیم ایران را نقض می کنند، هشدار می‌دهیم: شما شناسایی خواهید شد و باید پاسخگو باشید. آمریکا تحریم ها علیه رژیم ایران را بطور کامل اعمال خواهد کرد.
«تیم موریسون» ضمن اشاره به اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکن و کشتی های جنگی و هواپیماهای بمب افکن به خلیج فارس به سران رژیم آخوندی هشدارداد و گفت: رژیم ایران بهتر است عزم آمریکا را دست‌کم نگیرد. همانطور که پرزیدنت ترامپ، مایک پمپئو و جان بولتون هشدار داده اند، ایالات متحده به این رژیم اجازه نخواهد داد که منافع آمریکا را به خطر بیاندازد.
وی افزود:‌ جان بولتون گفته است که آمریکا قصد جنگ با رژیم ایران را ندارد؛ اما به هرگونه تعرض این رژیم توسط نیروهای نیابتی اش، یا سپاه و نیروهای نظامی اش پاسخ درخور خواهد داد. علاوه بر این، پرزیدنت ترامپ به روشنی گفته است که آمریکا به رژیم ایران اجازه دستیابی به سلاح اتمی را نخواهد داد.