رئیس جمهور آمریکا بخش فولاد و صنایع معدنی رژیم آخوندی را تحریم کرد



رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه با صدور یک فرمان اجرایی بخش فولاد و صنایع معدنی رژیم ایران را تحریم کرد.

در این فرمان آمده است:‌ آمریکا تحریم هایی را علیه صنایع آهن، فولاد، آلومینیوم و مس ایران وضع می کند که بزرگترین منبع درآمد غیرنفتی رژیم ایران به شمار می رود. اقدام امروز درآمد رژیم ایران از صدور فلزات صنعتی را هدف قرار میدهد که ده در صد صادرات آن را تشکیل می دهد و به کشورهای دیگر هشدار می‌دهد که ورود فولاد و سایر فلزات ایران به بنادرتان، دیگر تحمل نخواهد شد

در بیانیه کاخ سفید که در توسط دونالد ترامپ امضا شده آمده است:
یک سال پیش، من با پایان دادن به مشارکت آمریکا در توافقنامه هسته ای وحشتناک، یک طرفه رژیم ایران امنیت ملی مان را بطور چشمگیری تقویت کردم. من امروز یک فرمان اجرایی را امضا میکنم برای اینکه تحریمهایی در رابطه با بخشهای آهن، فولاد، آلومینیوم و مس ایران اعمال کنم که بزرگترین منبع در آمد صادرات غیر نفتی رژیم است.
تحت توافقنامه هسته ای، رژیم ایران آزاد بود که درگیر شبکه های تروریستی شده و آنها را پشتیبانی مالی کند، نیروی موشکی خود را توسعه دهد، به درگیریهای منطقه ای دامن بزند، شهروندان آمریکایی را به ناحق بازداشت کند و علیه مردم خودش وحشیگری کند و همه اینها در عین اینکه یک زیر ساخت هسته ای قوی را حفظ کند – لازم به ذکر نیست که همانطور که ما میدانیم آرشیو خیلی بزرگ تسلیحات هسته ای را حفظ کند.
وقتی که ما تصمیمات قاطعی بگیریم که از امنیت ملی آمریکا دفاع کنیم در یک سال میتواند تغییرات زیادی رخ دهد. بدلیل اقدام ما، رژیم ایران برای تأمین مالی کارزار خشونت بار تروریستی خود به تقلا افتاده است چرا که اقتصاد این رژیم به سمت یک رکود بی سابقه حرکت میکند، در آمد دولت خشک میشود و تورم از کنترل خارج میشود. ما بصورت موفقیت آمیزی قویترین کارزار حداکثر فشار که تاکنون مشاهده شده را اعمال میکنیم که اقدام امروز آن را بیشتر تقویت میکند.
ایالات متحده طی ماه گذشته چند گام برداشته است برای اینکه اثرگذاری کارزارمان را افزایش دهیم. ما سپاه پاسداران را بعنوان یک سازمان تروریست خارجی لیست گذاری کردیم و از طریق اعمال کامل تحریمهای آمریکا علیه صادرات نفت ایران فشار بر رژیم ایران را ده برابر کردیم. اقدام امروز درآمد رژیم ایران از صدور فلزات صنعتی را هدف قرار میدهد که ده در صد اقتصاد صادرات آن است و به کشورهای دیگر هشدار میدهد که اجازه ورود فولاد و سایر فلزات ایران به بنادرتان، دیگر تحمل نخواهد شد.
تهران میتواند در انتظار اقدامات بیشتری باشد مگر اینکه رفتارش را بطور بنیادین تغییر بدهد. از زمان خروج ما از توافقنامه ایران، که معیوب و غیر قابل تعمیر میباشد، آمریکا ۱۲ شرط تعیین کرده است که پایه یک توافقنامه جامع با رژیم ایران را ارائه میدهند.