وحشت رژیم برسر شکست برجام و ترس از درگیری نظامی با آمریکا

 

درهم ریختگی و کشاکش درونی رژیم برسر شکست برجام و ترس از درگیری نظامی با آمریکا، بشدت بالا گرفته است.

در حالی که خسروی سخنگوی شورای عالی امنیت رژیم در واکنش به بیانیه جان بولتون در مورد اعزام ناوگروه آبراهام لینکلن مدعی شد این بیانیه «بیشتر جنبه خودنمایی دارد»، صادق خرازی نماینده سابق رژیم در سازمان ملل هشدار داد: جان بولتون، مشاور امنیت ملی امریکا تا کنون حداقل یک بار به بهانه های واهی به سراغ کنگره رفته تا مجوز جنگ علیه نظام را بگیرد. به هوش باشیم که فریب این بازی را نخوریم و تن به تله های خطرناک آن ندهیم. برای امریکا کاری که در عراق و افغانستان کرد (عادیست)، اما این به تدبیر ما بستگی دارد که وارد بازی خطرناک امریکا نشویم.

در همین حال، رسانه حکومتی انتخاب نوشت: تنش ها با گذشت زمان شدیدتر خواهد شد و ممکن است وارد فاز های جدیدتری هم بشود.

مهره‌های حکومتی نیز به بن‌بست در مورد برجام و در عین حال به نیاز حیاتی برای حفظ آن اذعان می‌کنند.
نوبندگانی عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع گفت: از برجام به عنوان ساختمانی چهارگوش چیزی باقی نمانده و (نظام) تنها در این میان باقی مانده است لذا اندرونی و بیرونی برجام دیگر تفاوتی ندارد.

فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت مجلس رژیم نیز گفت: (نظام) نباید از هیچ معاهده ای به صورت اعلامی خارج شود چون آمریکا به دنبال چنین بهانه‌ای است.
 
روزنامه حکومتی آرمان با اذعان به بن‌بست رژیم در مورد برجام نوشت: (نظام) از یکسو به خوبی میداند که برجام به هیچ عنوان نمیتواند کارکرد داشته باشد و از سوی دیگر نیز به این آگاهی رسیده است که اگر بخواهد از برجام خارج شود میبایستی هزینه های خروج از برجام را پرداخت نماید.