سراسیمگی در مجلس آخوندها، توقف افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین

 

به دنبال واکنش شدید اجتماعی در مورد افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین، که قرار بود در روزهای آینده به اجرا در آید، مجلس رژیم سراسیمه انجام طرح افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین را متوقف کرد.

هفته گذشته رسانه‌های رژیم اعلام کردند بر اساس مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا، طرح سهمیه بندی بنزین از نیمه‌شب پنجشنبه (۱۲ اردیبهشت) به اجرا درمی‌آید که بر اساس آن میزان بنزین سهمیه‌ای ۶۰ لیتر و قیمت آن ۱۰۰۰تومان برای هر لیتر ولی قیمت بنزین آزاد به ۲۵۰۰ تومان در هر لیتر و نرخ بنزین سوپر به سه هزار تومان خواهد رسید.
به دنبال انتشار این خبر، پاسدار علی لاریجانی، رئیس مجلس ارتجاع اذعان کرد، در نشست سران قوا درباره این موضوع بحث و مقرر شد که به گونه‌ای اجرا شود که قانون رعایت شود... ولی قانون اجازه داده که این موضوع با شرایطی انجام شود.
وزیر نفت رژیم نیز پیش از این گفته بود، افزایش قیمت سوخت تا میزانی که مردم تحمل کنند منطقی است.
با مطرح شدن این موضوع توسط سران و کارگزاران رژیم، تورم هم رو به افزایش گذاشت و بنا به گزارش مرکز آمار رژیم، تورم نقطه به نقطه در فروردین ماه امسال در مقایسه با فروردین سال قبل به ۵۱.۴ درصد رسیده است.
از هفته گذشته نیز در شهرهای مختلف کشور، به رغم اعلام به تأخیر افتادن اجرای سهمیه‌بندی بنزین، صفهای طولانی در پمپ‌بنرینها تشکیل شد. شدت واکنش مردم و فضای انفجاری جامعه به حدی بود که مجلس رژیم در جلسه روز یکشنبه خود ضمن هشدارنسبت به پیامدهای اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین اعلام کرد این طرح در سال جاری اجرا نخواهد شد.

مزدور کواکبیان، مجلس رژیم ۱۵ اردیبهشت ۹۸- التهابی که برای مردم ایجاد شده در رابطه با گران شدن بنزین و همچنین سهمیه‌بندی هنوز مجامع رسمی قانونی نگفته بودند بعضی خبرگزاریها گفتند که واقعاً مغایر امنیت ملی است من همین جا می‌خواهم ببینم که شورای اقتصادی سران سه قوه تا کی می‌خواهد ادامه بده و این تصمیمات را بگیره؟

مزدور پوربافرانی، مجلس رژیم ۱۵ اردیبهشت ۹۸-در یک شرایط خاص اگر اجازه‌ای هم مجلس به جایی میدهد قرار نیست که در یک شرایط خاص بیایند و مسأله سهمیه‌بندی بنزین مطرح بشود ما در شرایط عادی کار مردم را سخت می‌کنیم چرا در شرایط سخت کار مردم را سختتر بکنیم. آخه الآن وقت سهمیه‌بندی بنزین است؟ جواب یک کارگر جواب یک کشاورز جواب کسی که اندک حقوقش کفاف تورم امروز را به مدت یک هفته هم نمیدهد چه بگویم؟

مزدور خجسته، مجلس رژیم ۱۵ اردیبهشت ۹۸- در رابطه با بنزین دولت مجوز این را نداشته چرا اعلام می‌کند؟ چرا التهاب ایجاد می‌کند؟ مجوز قانونی در دست دولت نبوده این حرکت مشکوک و غیرمدبرانه بوده جایگاه مجلس را در جامعه زیر سؤال بردند نظام اقتصادی کشور تحت تاثیر قرار گرفت تشویش اذهان عمومی ایجاد شد مطرح کردن بحث بنزین یک حرکت غیرمعقولانه و اضطراب در جامعه ایجاد کرد ما تقاضایم این است با این شرایط جامعه با این اوضاع و احوال گرانیها این بحث را دیگه به مردم تحمیل نکنیم...

مزدور دهمرده، مجلس رژیم ۱۵ اردیبهشت ۹۸- در مورد گرانی، حقیقتاً آستانه تحمل مردم شریف به‌ویژه اقشار آسیب پذیر را بریده مردم چه کنند که دولت و دستگاههای نظارتی به وظیفه ذاتی خود عمل کنند حقیقتاً این وضع قابل‌تحمل نیست در این شرایط متأسفانه جماعتی هم بدون در نظرگرفتن شرایط جامعه شایعه پتک گرانی بنزین را یک شبه بهسر جامعه میکوبند و باعث تشویش افکار عمومی میشوند.