تشدید بحرانهای بی علاج و سرخوردگی و جدال در درون رژیم ولایت فقیه

 

تأکید اتحادیه اروپا بر انجام کامل تعهدات رژیم آخوندی به برجام و لزوم گفتگو بر سر برنامه موشکی و جنگ‌افرزویهای منطقه‌ای رژیم، علیرغم حمایتهای اروپا از برجام، دیکتاتوری آخوندی را درگرداب بحرانهای بی علاج این مرحله برآشفته و به سرخوردگی و جدال در درون رژیم دامن زده است.

زمانی‌نیا، معاون وزیر نفت رژیم گفت: برجام بسیار توافق خوبی بود اما اروپاییها نتوانستند پای آن بمانند. در عرصه عمل اروپاییها کار زیادی نمی‌توانند.
کیهان خامنه‌ای در واکنش به این اظهارنظر نوشت: اگر اروپا کار زیادی نمی‌تواند انجام دهد چرا با او توافق و تعهد متقابل کردید، اگر طرف اصلی شما در برجام آمریکا بوده چرا باز هم به شکل یک طرفه به تعهدات عمل می‌کنید.

مزدور سلیمی، مجلس آخوندی ۱۵ اردیبهشت ۹۸: در مورد برجام وقتی آقای عراقچی میگه عائدی ما از اروپا نزدیک صفر است آقای ظریف میگه یک درصد اروپا به تعهدش عمل کرده ما برای چی ماندیم آقا تاریخ در مورد ما قضاوت روشنی خواهد کرد.

روزنامه حکومتی سیاست روز نیز خطاب به دولت روحانی نوشت، چرا برجام را فتح‌الفتوح می‌دانید در حالی که خامنه‌ای به صراحت گفت که هدف از امضای آن برداشتن همه تحریمها بود که محقق نشد! هیچ نهاد بین‌المللی و حتی کشورهای باقیمانده در برجام نیز تنها به یک ابراز نگرانی از اقدامات آمریکا بسنده کرده‌اند و توان واکنش قاطعانه ندارند!.

از سوی دیگر، یک دیپلومات سابق رژیم به نام بیگدلی گفت: نظام تحت هیچ شرایطی نباید از برجام خارج شود. نتیجه خروج از برجام بازگشت پرونده نظام به شورای امنیت است. اگر این اتفاق رخ دهد، اروپا، چین، روسیه هم به تحریمها علیه نظام خواهند پیوست و حتی ممکن است کار به جاهای باریک بکشد.