وحشت مستولی شده بر پاسداران ولایت فقیه پس از حرفهای خامنه ای راجع به آرایش جنگی دشمن

 

نیویورک تایمز نوشت: دولت ترامپ دست به اقدامات خطرناکی علیه رژیم ایران زده و تأسیس یک کانال ارتباطی برای ممانعت از برخوردهای بالقوه (نظامی) باید در در دستور کار قرار بگیرد.

نیویورک تایمز افزود: دولتهای بوش و اوباما به علت نگرانی از مخاطرات احتمالی این تصمیم برای جان نیروهای آمریکایی در منطقه، از قرار دادن نام سپاه در فهرست گروههای تروریستی خودداری کرده بودند، اما ترامپ این نگرانی را قبول نداشت (و) نام سپاه پاسداران را وارد فهرست گروههای تروریستی خارجی کرد.

به دنبال حرفهای ولی فقیه ارتجاع در مورد مواجه بودن رژیم با آریش جنگی دشمن و تکرار آن توسط روحانی و امام جمعه های خامنه ای، پاسدار قاسم سلیمانی به زبان معکوس و با زبونی به نیروهای وارفته رژیم دلداری داد که بر اساس اطلاعات، آمریکا با حکومت آخوندی وارد درگیری نمی‌شود.

وی گفت:‌ «الان خود دشمن چه می گوید؟ همین دشمنی که جان بولتون و سازمان سیا{در رأس آن قرار دارند}...می دانید ترامپ به سازمان سیا چه می گوید؟ -تازه اینها تندروهایشان هستند- می گوید نباید با ایران درگیر شد- این درگیر اگر تبدیل ولو در (یک) نقطه؛ چون بعضی ها می گویند آمریکا با ما درگیر جنگ نمی شود، اما اگر درگیر جنگ هم شد، جنگ نقطه ای است. مثلا یک نقطه ما را می زند. اما تصور دشمن چیست؟ شما بعضی وقت ها از زبان دشمن حرف میزنید؛ به جای آنکه واقعیت دشمن را بدانیم، قدرت دشمن را بالا می بریم؛ به جای آنکه قدرت دشمن را بشناسیم.
دشمن می گوید ما نباید اقدامی انجام بدهیم، چون هرگونه اقدام نظامی در این مقطع ممکن است ما را به یک جنگ بی پایانی بکشاند و همه منافع ما را به خاطر بیندازد. من اطلاعات را می گویم، نه تحلیل».

پاسدار سرتیپ سعدالله زارعی نیز به دنبال اظهارات امام‌جمعه‌های خامنه‌ای و سرکرده ارتش تحت امر ولی فقیه ارتجاع در مورد لزوم آمادگی برای درگیری نظامی با آمریکا، در اظهارنظری که بیانگر وحشت نیروهای رژیم است، در خبرگزاری نیروی تروریستی قدس نوشت: اخیراً مقامات عالی دولت آمریکا طی یک پیام رسمی به مقامات عالی (نظام) تأکید و تصریح کرده‌اند که تحت هیچ شرایطی برنامه‌ای برای درگیری نظامی با ایران ندارند.
 پاسدار زارعی افزود: نیروهای نظامی اعم از ارتش و سپاه به‌دلیل ماهیت فعالیت خود به‌صورت طبیعی همواره از آمادگی نظامی برای مقابله با تهدیدات سخن می‌گویند و این مسئله همواره بوده است. (اما) هیچ نشانه و علامتی برای اینکه آمریکا دنبال جنگ با (نظام) است وجود ندارد/ اتفاقاً دلایل بسیار زیادی وجود دارد که آمریکا از درگیری نظامی پرهیز دارد و به‌روی جنگ‌های اقتصادی، سیاسی و رسانه‌ای متمرکز است.