اتحادیه اروپا:‌ رژیم ایران باید در زمینه برنامه موشکی و مداخلاتش در منطقه پای مذاکره بیاید

 

بیانیه مشترک اتحادیه اروپا و انگلستان درباره اعمال محدودیتهای جدید اتمی آمریکا علیه حکومت آخوندی به رغم حمایت آنها از برجام، با واکنش منفی و سوزوگداز رژیم آخوندی مواجه شد.

به دنبال این بیانیه، خبرگزاری رسمی رژیم با غیظ و سرخوردگی نوشت: امید به اروپاییها برای ایفای نقش مستقل ار آمریکا بیهوده است.
اتحادیه اروپا و انگلستان طی بیانیه‌یی مشترک، ضمن تاکید مجدد برحمایت خود از برجام و ابراز نگرانی از لغو معافیتهای هشت کشور خریدار نفت رژیم و محدودیتهای اتمی جدیدآمریکا، تأکید کردند که در هرحال رژیم ایران باید در زمینه برنامه موشکی و مداخلاتش در منطقه پای مذاکره بیاید.
در بیانیه مشترک انگلستان و اتحادیه اروپا آمده است: رژیم ایران بایستی به طور کامل تعهداتش به برجام و همچنین وظایفش را طبق معاهده منع اشاعه تسلیحات هسته ای اجرا کند. ما بعنوان مکمل حفظ برجام از یک رویکرد جامع در قبال رژیم ایران با چشم اندازی برای پرداختن به همه موضوعات مورد نگرانی از جمله کمک این رژیم به بی‌ثباتی منطقه و فعالیتهای موشکی آن حمایت می‌کنیم.

حکومت آخوندی به رغم حمایت کشورهای اروپایی از برجام، درمقابل بیانیه اتحادیه اروپا وانگلستان، واکنشی غیظ الود و منفی نشان داد.
خبرگزاری رسمی رژیم ـ ایرنا ـ درباره این بیانیه نوشت: با این بیانیه، بار دیگر مشخص شد که اروپا و آمریکا در یک زمین علیه جمهوری اسلامی بازی می‌کنند و امید به اروپاییها برای ایفای نقش مستقل ار آمریکا بیهوده است.
خبرگزاری رسمی رژیم با سوز و گداز افزود: در حالی که آمریکا با قابل تحریم دانستن همکاری با جمهوری اسلامی برای خارج کردن مازاد اورانیوم غنی‌شده و آب سنگین، عملاٌ ایران را در موضع نقض برجام با عبور از محدوده مجاز ذخایر هسته‌ای یا اجابت خواسته‌های غیرقانونی غرب در توقف غنی‌سازی قرار داده است، اتحادیه اروپا در بیانیه خود بدون اشاره به تلاش عملی آمریکا برای به شکست کشاندن برجام خواستار ادامه اجرای کامل تعهدات نظام در برجام شده است.

خبرگزاری رادیو تلویزیون رژیم نیر درواکنشی غیظ آلود نوشت: طرفهای اروپایی برجام و بروکسل طبق معمول در بیانیه‌ای مشترک، صرفاٌ به ابراز تأسف در خصوص بازگشت کامل تحریمهای آمریکا علیه (نظام) اکتفا کردند.