افزایش چند برابر قیمت کالاهای مورد نیاز مردم

 

سفره مردم ایران در ماه مبارک رمضان در حاکمیت آخوندهای دزد و دینفروش خالی و خالی تر شده است.

قیمت چند کالای بسیار ضروری سفره بخور و نمیر بیش از ۹۰ درصد مردم ایران چند برابر شده و از ۲ تا بیش از ۶ برابر افزایش یافته است. و هموطنانمان قدرت خرید حداقلهای زندگی را هم ندارند. در شرایطی که قیمت هر دانه نان سنگگ تا ۲۰۰۰تومان و نان بربری هم به  ۳۰۰۰ تومان رسیده است.

یک فروشنده: تنقلات زیاد خرید می کردند و الان هیچکدام از این تنقلات را نمی خرند. می آیند چیزهای واجب مثلا نان و تخم مرغ و روغن و این جور چیزها را می خرند حتی خود لبنیات را می گویند لبنیات نخوردیم هم نخوردیم چون قدرت خرید ندارند. می گویند چیزهای واجب را بخریم گشنه نمانیم حالا باقی اش زیاد مشکل ندارد.

رسانه ها و کارگزاران رژیم ضدمردمی خود از تراژدی افزایش قیمت ها در آستانه ماه رمضان صحبت می کنند که مثل پارسال تکرار نشود. بطور مثال:‌
قیمت هر کیلو خرما بیش از ۶ برابر شده و از ۶۰۰۰ تومان به ۳۷۰۰۰ تومان رسیده است.

ظرف یک هفته قیمت برنج دو برابر شده است. و از ۱۱ الی ۱۲ هزارتومان تا ۲۵هزارتومان نیز افرایش یافته است. در حالیکه کمبودی وجود ندارد و دبیر انجمن برنج می گوید: هیچ دلیل علمی و منطقی برای افزایش قیمت برنج وجود ندارد و مسئولان نظارتی نباید اجازه دهند به‌رغم وجود برنج کافی در کشور قیمت‌ها بالا رود. در حال حاضر ۴۰۰ هزار تن برنج مازاد نیاز در کشور وجود دارد.

گوشتی که سال گذشته آن هم با افزایش قیمت هر کیلوی آن ۳۷ هزارتومان بوده این روزها تا ۱۱۵هزارتومان حداقل بفروش می رسد.
اینها را میدیم ۱۱۵ تومن ران را .. چرخی را می دهند ۹۸ تومن، سردست میدند ۱۰۰تومن
سوال:‌ پارسال این موقع سرماه رمضان گوشت آن موقع چقدر بود؟.
جواب:‌آن موقع ۳۰ و هفت، هشت تومن بود الان نزدیک ۱۰۰ تومن است ۹۰ تومن است الان مثلا شقه می گیرد سه کیلو. بعد از یک ماه آمده خرید آنهم سه کیلو.

اما اکنون گوشت با قیمت ۱۵۰ هزار تومان هم بفروش می رسد که البته بازهم افزایش خواهد یافت.

هر بسته ٩٠٠ گرمی شکر بین ٩ هزار تومان تا ١٠ هزار و ٥٠٠ تومان قیمت دارد در حالیکه به گفته کارگزاران رژیم، شکر تنها توسط دولت ضد مردمی وارد می شود . مغازه داران درباره اینکه آیا با کمبود شکر در بازار مواجه هستیم؟، می گویند خیر، شکر وجود دارد اما آن را انبار کرده‌اند و عرضه نمی‌کنند.
تن ماهی تا ۶۰ درصد حداقل گران شده است. اما مردم می گویند سال گذشته تن ماهی تا سه برابر افزایش یافت و امسال هم بعید نیست که قیمتش بیش از دو برابر بشود.
یک عضو مجلس آخوندی اعتراف می کند که تنها ۵ درصد کالاهای دولتی یعنی کالاهایی که خود دولت ضد مردمی وارد می کند به دست مصرف کننده واقعی می‌رسد. یعنی ۹۵ درصد کالاها که با ارز ۴.۲۰۰ تومانی وارد می شود. در اختیار عوامل رژیم قرار می گیرند و به چند برابر قیمت به مردم محروم فروخته می شوند.
رئیس اتاق اصناف تهران که خود از کارگزاران این رژیم است با صراحت تمام به دزدی رژیم آخوندی اشاره می کند و میگوید: تا زمانی که دولت «تاجر» است کاری نمی‌توان کرد.

نفراول: تن ماهی که الان ۹ تومن ۸.۹ تومن بود شده ۱۴.۹۰۰، ۱۵ و خرده ای. رب هم همچنین، ماکارونی هم که اخیرا از دیروز پریروز گران شده.
نفر دوم:‌ ما بسته ای می خریم ۱۲ تومن ۱۳ تومن الان بسته ای می خریم ۲۶ تومن ۲۷ تومن ۲۵ تومن
نفر سوم:‌ .. زیاده که یکهو در بازار نایاب و ناپدید شده
نفر دوم:‌ بعضا یک روز شکر نیست بعضا قند نیست صحبت که هم با هاشون میشه میگند جنسی که الان ما داریم فردا نمی توانیم بخریم جایگزین نمی توانیم بکنیم.
نفرسوم: خرما یکهو گران شده تن ماهی .. (شیتون) شیتون چیه که بخواهی ۱۴ هزارتومن بخری
نفر اول: شکر من ۹ تومن رفتم بازار بگردم رفتم گشتم شکر پیدا نکردم یک مغازه داشت که او هم گفت فروشی نیست بعد الان هم می گویند ۹ و ۵۰۰ تومن خیلی چیزها الان اینجوریه برنج هم همچنین ۱۷ یا ۱۸ تومنی الان شده ۲۲ تومن ۲۳ تومن
نفر سوم: برنج ایرانی من اینجا میخریدم ۱۲ تومن ۱۳ تومن ۱۵ تومن مدل های مختلف الان همان ها را باید بخرم ۲۰ تومن ۲۲ تومن ۲۳ تومن، ظرف مثلا ۷ روز ۸ روز.
۱۵ فروردین یک استپ کرد توی این یک هفته بعد از یک هفته دوباره همه چی افزایش قیمت داشته.
تنقلات زیاد خرید می کردند الان هیچکدام از این تنقلات را نمی خرند. می آیند فقط چیزهای واجب مثلا نان و تخم مرغ و روغن و این جور چیزها را می خرند. حتی خود لبینات را می گویند حالا لبنیات نخوردیم هم نخوردیم چون قدرت خرید ندارند. می گویند چیزهای واجب را بخریم گشنه نمانیم حالا باقیش زیاد مشکلی نداره.
نفر دیگر:‌اینها را میدیم ۱۱۵ تومن ران را .. چرخی را می دهند ۹۸ تومن، سردست میدند ۱۰۰تومن
سوال:‌ پارسال این موقع سرماه رمضان گوشت آن موقع چقدر بود؟.
جواب:‌آن موقع ۳۰ و هفت، هشت تومن بود الان نزدیک ۱۰۰ تومن است ۹۰ تومن است الان مثلا شقه می گیرد سه کیلو. بعد از یک ماه آمده خرید آنهم سه کیلو.
نفر دیگر: الان یارو می آد نیم کیلو گوشت می بره یا یک کیلو فقط همان شب اش را بگذره.