آمریکا فروش نفت رژیم آخوندی را به صفر می رساند

 

رئیس جمهور آمریکا تمامی معافیتهای مربوط به فروش نفت که برای هشت کشور در نظر گرفته شده بود را لغو کرد.

رویترز، از واشینگتن گزارش داد: پرزیدنت ترامپ روز دوشنبه تصمیم گرفت تا تمامی معافیتهای اقتصادی که برای هشت کشور صادر شده بود تا آنها بتوانند نفت ایران را بدون مواجه شدن با تحریمهای آمریکا خریداری کنند خاتمه دهد و در عین حال به بازار جهانی نفت اطمینان داد که نفت لازم تامین باشد.
کاخ سفید می افزاید: بازارهای نفت همزمان با پایان دادن به معافیت‌های مشتریان نفتی رژیم ایران در ثبات به سر می‌برند و کشورهای نفت‌خیز دیگر مانند امارات متحده عربی و عربستان سعودی نفت مورد نیاز را تأمین خواهند کرد.
دولت آمریکا پس از بازگرداندن تحریم‌ها علیه رژیم آخوندی، به کشورهای چین، ترکیه، هند، کره جنوبی، ژاپن، تایوان، ایتالیا و یونان در خرید نفت از رژیم معافیت داده بود. این معافیت در روز ۱۲ اردیبهشت به پایان می‌رسد و دیگر هیچ کشوری مجاز به خرید نفت از رژیم آخوندی نیست.
‎گزارشهای رویترز حاکیست که حمل محموله‌های نفتی از بنادر ایران به سمت کشورهای خریدار نفت در ماه مارس به زیر نیم میلیون بشکه در روز رسیده‌ است.
پیش‌بینی می‌شود در ماه جاری دریافت نفت از رژیم ایران به شدت سقوط کند.

وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی خود در روز دوشنبه اعلام کرد: تقریباً یکسال پیش، بدنبال خروج از توافق اتمی ایران، پرزیدنت ترامپ سخت‌ترین کارزار فشار در تاریخ را علیه جمهوری اسلامی ایران برقرار کر د. هدف کماکان روشن است. محروم ساختن رژیم یاغی حاکم بر ایران از پولی که برای بی‌ثبات‌سازی خاورمیانه ۴ دهه است، استفاده میکند.
وی افزود: نزدیک به ۴۰% درآمد رژیم از فروش نفت حاصل می‌شود و این منبع شماره یک پول نقد برای رژیم است. قبل از شروع تحریم‌های ما، ایران تا ۵۰ میلیارد دلار در سال درآمد نفتی داشت. تخمین ما این است که رویهم رفته تا امروز، تحریم‌های ما رژیم را کاملاً از بیش از ۱۰ میلیارد دلار محروم کرده است.
مایک پومپئو افزود: رژیم از این پول برای حمایت از گروه‌های تروریستی مانند حماس و حزب‌الله، و ادامه دادن به توسعه موشکی خود در نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ملل متحد استفاده میکرد و بحران انسانی در یمن را تداوم میداد.
هدف ما این است که کشورها بطور کامل از خرید نفت از حکومت ایران خودداری کنند.
وی اضافه کرد: مابرای رژیم ایران روشن ساخته‌ایم: به دنبال کردن تسلیحات اتمی پایان دهید، به آزمایش و تکثیر موشک‌های بالستیک پایان دهید، به حمایت از تروریسم و دست زدن به تروریسم پایان دهید، به بازداشت خودسرانه اتباع آمریکا پایان دهید.
وزیر خارجه آمریکا همچنین در پاسخ به سؤال یک خبرنگار در باره حمایت آمریکا از مجاهدین تصریح کرد: ما از هیچ گروهی در خارج از ایران از جمله مجاهدین خلق پشتیبانی نکرده ایم.


در پی لغو معافیت‌های نفتی که درآمد آن به جیب رژیم آخوندی می‌ریخت، خانم رجوی بار دیگر خاطرنشان کرد: تحریم نفتی و تسلیحاتی رژیم ضد بشری و ضد ایرانی از چهاردهه پیش خواست مردم و مقاومت ایران بوده است.
نفت سرمایه ملی است که باید در خدمت رفاه و پیشرفت مردم و آبادی ایران قرار گیرد. اما آخوندها پول آنرا یا چپاول و یا صرف سرکوب مردم و صدور تروریسم و جنگ افروزی میکنند.
خانم رجوی افزود: تحریم نفتی ولیست گذاری سپاه پاسداران باید با یک سلسله اقدامات دیگر از جمله برسمیت شناختن حق مردم و مقاومت برای سرنگونی فاشیسم دینی، نامگذاری سایر ارگانهای سرکوب و صدور تروریزم و اخراج مزدوران اطلاعات و سپاه از آمریکا و اروپا تکمیل شود. اقدامات ضروری، همچنین باید شامل ارجاع پرونده نقض حقوق بشر و قتل عام زندانیان سیاسی به شورای امنیت ملل متحد، تعیین هیات بین المللی برای دیدار با زندانیان سیاسی در ایران، اخراج رژیم آخوندی از ملل متحد و به رسمیت شناختن نمایندگی مقاومت و اخراج عملی رژیم و نیروهایش از کشورهای منطقه شود.

واشینگتن پست در آستانه اعلام پایان معافیتهای تحریمی توسط دولت آمریکا نوشت: آمریکا می گوید رژیم ایران حامی اصلی تروریسم است. در سال ۹۷ چند نقشه رژیم ایران برای ترور مخالفان سیاسی در اروپا کشف و منجر به اقدام دیپلماتیک از سوی کشورهای اروپایی شد:

درآستانه اعلام لغو معافیتهای نفتی آمریکا، روزنامه واشنگتن پست ضمن نقل اظهارات از دو مقام آمریکایی در باره لغو این معافیتها، نوشت: آمریکا می‌گوید که رژیم ایران بزرگترین دولت حامی تروریسم است، برنامه موشک بالستیک خود را برخلاف قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ادامه می دهد، و عامل بی‌ثباتی در خاورمیانه است. سپاه پاسداران متولی برنامه موشکی رژیم ایران است. کشورهای غربی بارها از رژیم ایران خواسته بودند تولید و آزمایش این موشک‌ها را متوقف کند.
در سال ۱۳۹۷ همچنین چند نقشه افراد وابسته به رژیم ایران برای ترور مخالفان سیاسی در اروپا نیز کشف و منجر به اقدام دیپلماتیک از سوی کشورهای فرانسه،‌ آلمان، دانمارک، و هلند علیه رژیم ایران شد.
وزیر خارجه آمریکا در اول خرداد سال گذشته با اعلام راهبرد جدید آمریکا در قبال رژیم ایران، ۱۲ شرط برای توافق با رزیم ایران را برشمرد که در واقع فهرست خواسته‌ها یا به عبارتی جزئیات تغییر رفتار رژیم ایران است.
برخی از این شروط شامل توقف حمایت رژیم از تروریسم و خودداری از اقدامات مخرب در منطقه نظیر حمایت از حزب الله لبنان و دخالت در کشورهای منطقه است.