کشمکش درونی رژیم برسر تن دادن به اف ای تی اف به دنبال لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران

 

لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران و نزدیک شدن پایان موعد اولتیماتوم اف.ای.تی.اف برای تن دادن حکومت آخوندی به کنوانسیونهای سی اف تی و پالرمو، بحران حکومت آخوندی را تشدید کرده است.

احمد توکلی عضو مجمع تشخیص نظام آخوندی که قبلا طرفدار پیوستن به اف ای تی اف بود، در مخالفت با پذیرش آن گفت: شاید ما اصلاٌ نخواهیم پولی به جریان (حامی نظام) در منطقه منتقل کنیم، اما این‌که تعهد بدهیم که این کار نمی‌کنیم، این خیلی بد است.
وی درعین حال اذعان کرد که روسیه و چین به رژیم گفته اند در صورت عدم پیوستن به اف.ای.تی.اف معاملات مالی با نظام انجام نمی‌دهند.

از سوی دیگر خوشرودی، سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس رژیم بر ناگزیر بودن حکومت آخوندی به تن دادن به اف ای تی اف تاکید کرد و گفت: قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در لیست گروههای تروریستی و موضوع اف.ای.تی.اف با یکدیگر ارتباطی ندارند و مجمع تشخیص مصلحت نظام باید همه ملاحظات را در نظر بگیرد.

سفیر فرانسه در امریکا اعلام کرد: پس از امضای برجام، مذاکراتی برای دستیابی به یک متمم در جریان بوده که موضوع موشکها، تروریسم و جنگ‌افروزیهای منطقه‌ای رژیم ایران را شامل می‌شد.
حکومت آخوندی درباره اظهارات سفیر فرانسه مدعی شد،که این مذاکرات بین اتحادیه اروپا و آمریکا در جریان بوده و ربطی به رژیم ندارد.

کریمی قدوسی، عضو مجلس ارتجاع در روز ۱۵ فروردین درباره مذاکرات با اتحادیه اروپا و رژیم در مورد موضوعات موشکی و تروریسم و جنگ‌افروزیهای منطقه‌ای گفته بود: خود من به آقای ظریف گفتم نوار مذاکرات شما موجود است، ظریف در پاسخ گفت: تمام اخبار شما درست، اما ما مذاکره نمی‌کنیم بلکه گفتگو می‌کنیم.