گرانی اقلام پایه در ایران بصورت جهشی و تورم ۵ برابر در ابتدای سال ۹۸



در نخستین روزهای سال جدید، قیمت برخی از اقلام خوراکی به طور جهشی افزایش داشته و برخلاف وعده های دروغین خامنه ای و روحانی، کارشناسان اقتصادی رژیم نوشته اند: امکان ندارد قیمت کالایی که افزایش یافته، دوباره کاهش یابد و سال ۹۸ نیز میزان تورم ۴۰ تا ۵۰ درصد خواهد بود.

قیمت پیاز در یک جهش ناگهانی به کیلویی ۱۱ هزار تومان رسید.
قیمت جغندر، کاهو و گوجه فرنگی نیز به طور ناگهانی افزایش یافتند. قیمت چغندر به هر کیلو هفت هزار تومان رسیده است.
کارگزاران رژیم علت این افزایش قیمت را به طور مسخره‌ای صادرات اعلام کردند.

رسانه‌های حکومتی همچنین معترفند که تورم نسبت به سال گذشته پنج برابر شده و نوشته اند: این آمارها نشان از افزایش قابل توجه میزان تورم در سال جاری نسبت به سال گذشته است. میزان تورم در برخی ماههای سال ۹۷ تا پنج برابر افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌‌دهد. از جمله میزان تورم در بهمن ۹۶ نسبت به بهمن ۹۷ پنج برابر شده است.

گرانیهای اخیر در حالیست که در سال ۹۷ قیمت کالاهای اساسی نظیر گوشت و مرغ به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است. در همین رابطه، رسانه‌های حکومتی نوشتند، حذف یا کاهش سهم برخی از خوراکیها در سبد خانواده‌های ایرانی به دلیل گرانی‌شان در سال گذشته باعث شده تا ذائقه بخشی ار مردم متناسب با گرانیها تغییر کند.

برخلاف دجالبازیها و وعده های دروغین خامنه ای وروحانی، کارشناسان اقتصادی رژیم اعتراف کردند: امکان ندارد قیمت کالایی که افزایش یافته، دوباره کاهش یابد و مسئولین با وعده کاهش قیمتها در آینده، در واقع به دنبال خریدن زمان برای خود هستند و آمارها نشان می‌دهد که سال ۹۸ نیز میزان تورم ۴۰ تا ۵۰ درصد خواهد بود.