مایک پمپئو: هر جا اقدام شرورانه ایران را پیدا کنیم آن را تعقیب خواهیم کرد

 

وزیر خارجه آمریکا درباره دخالتهای شرورانه رژیم آخوندی به اسکای نیوز گفت: هر جا ما فعالیت شرورانه توسط رژیم ایران پیدا کنیم، آن را تعقیب خواهیم کرد. چه در آمریکای جنوبی باشد چه در خاورمیانه. هر جا ما آن را کشف کنیم، آن را عقب خواهیم راند. هدف ما کمک به مردم ایران برای بازپس گیری موفقیت آمیز رهبری و حاکمیت بر کشور خودشان است.

وی افزود: ما به این رژیم می گوییم بسیج تروریستی و سوء قصد در اروپا را متوقف کن، به فرودگاههای بزرگ بین المللی موشک شلیک نکن؛ درگیر رفتار حقوق بشری که آنها شهروندان آمریکا و شهروندان از همه جای دنیا را بازداشت میکنند، نشو؛ شهروندان را بدلائل سیاسی زندانی نکن.
وزیر خارجه آمریکا در بیروت با ژنرال ژوزف عون فرمانده نیروهای مسلح لبنان دیدار و درباره فعالیت‌های رژیم ایران در این کشور گفتگو کرد.

وزیر خارجه آمریکا در جریان دیدارش از بیروت، گفت رژیم ایران سالانه ۷۰۰میلیون دلار به حزب الله پول می داده و هدف آمریکا از فشار بر رژیم ایران این است که کمکهای مالی به تروریست ها قطع شود.
وی افزود: ما بر این باوریم که فشارهای ما پیشاپیش فعالیت های حزب الله لبنان را محدود ساخته است.

خبرگزاری رویترز درباره نتایج سفر پمپئو به خاورمیانه گزارش داد: پمپئو که در این سفر بدنبال اتخاذ خط سخت تری علیه رژیم ایران است به یک سخنرانی حسن نصرالله اشاره کرد که درخواست کمک مالی کرده بود و او این را سندی آشکار از تأثیر فشار آمریکا دانست.
رویترز نوشت: وزیر خارجه آمریکا پس از دیدار با میشل عون رئیس جمهور لبنان گفت: لبنان با یک انتخاب مواجه است یا شجاعانه به سمت یک ملت مستقل و مفتخر حرکت می کند یا اینکه به جاه‌طلبی های سیاه رژیم ایران و حزب الله میدان بدهد.