وضعیت وخیم سیلزدگان در استانهای شمالی کشور - ۱۰ استان در معرض وقوع سیل

 

در حالیکه ۱۰ استان کشور درمعرض وقوع سیل قرار دارند، گزارشها حاکی از وضعیت وخیم سیلزدگان در استانهای شمالی کشور است.

دو سوم شهر آق‌قلا در استان گلستان زیر آب است و تاکنون ۱۰ هزار واحد مسکونی در اثر وقوع سیل آسیب دیده‌اند. ۱۲ شهرستان این استان تحت تأثیر سیل قرار گرفته و اوضاع همچنان در میاندورود، سیمرغ، جویبار، ساری، بهشهر و بابل بحرانی است. همچنین ۵۰۰ واحد مسکونی غیر قابل سکونت است. بسیاری از روستاها به آب آشامیدنی دسترسی ندارد و عشایر استان نیر در محاصره سیلاب قرار دارند.
برق مناطق سیل‌زده هم‌چنان قطع است.
شهرهای استان مازندران نیز با قطع و آلودگی شدید آب مواجه هستند و به گفته کارگزاران رژیم قطعی آب تا پنج روز آینده ادامه خواهد یافت.

خانم مریم رجوی عموم مردم به ویژه جوانان غیور میهن را به کمک رسانی به هموطنان سیلزده در استانهای شمالی و سایر نقاط کشور فراخواند و تاکید کرد با توجه به وخامت اوضاع در استانهای سیلزده و اینکه مناطق بیشتری در معرض سیل قرار دارند ودر شرایطی که سرکردگان رژیم بی اعتنا به درد و رنج مردم فقط به فکر حفظ نظام فاسد آ‌خوندی هستند، کمک رسانی مستقل مردمی به هموطنان سیلزده یک وظیفه مبرم میهنی و انسانی است.

جو ملتهب مناطق سیلزده و خشم فزاینده مردم از بی عملی و دعاوی دروغین رژیم درمورد کمک رسانی، سرکردگان رژیم را سراسیمه کرده و به بحران درونی حاکمیت دامن زده است.
در یک رشته اقدامات نمایشی و به دنبال فضیحت عدم حضور استاندار رژیم در استان گلستان، مناف هاشمی برکنار و معاونش به جای وی گمارده شد.
همچنین خامنه‌ای ـ که باسرازیر کردن سرمایه های ملی ایران به تنور جنگ افزوزی در سوریه و ارسال موشک به یمن ولبنان، مسبب اصلی بی دفاعی مردم ایران در مقابل حوادث طبیعی است- در یک نمایش مسخره از نیروهای مسلح رژیم خواست امکانات خود را برای حل مسائل استانهای سیلزده اختصاص دهند.
آخوند جلاد ابراهیم رئیسی، رئیس قضائیه خامنه ای هم با دجالبازی از سازمان بارزسی رژیم خواست با حضور فوری در مناطق سیلزده، ابعاد و زوایای گوناگون حادثه را مورد نظارت جدی و دقیق قرار دهند.

همزمان نیروهای سرکوبگر رژیم برای کنترل اوضاع بسیج شده اند.
سرکردگان سپاه پاسداران و نیروی انتظامی یکی پس از دیگری در منطقه حاضرمی شوند.
پاسدار سلامی جانشین سرکرده سپاه پاسداران اعلام آتش‌به اختیار کرده و سرکرده یگان نیروهای ویژه و پلیس استان گلستان نیز اعلام کرد، گشتهای ما به صورت پیاده و خودرویی و با استفاده از قایق در همه مناطق حضور دارند.
وحشت رژیم از اوضاع پس از آن بیشتر شد که درگیریهای مسلحانه در برخی از مناطق استان گلستان به زخمی شدن چند تن منجر شد.
این درگیری هنگامی رخ داد تصمیم‌گیری استانداری رژیم در حفر کانال منجر به زیر آب رفتن یک روستا شد. به گفته معاون استانداری رژیم در گلستان، در پی این اقدام تیراندازی رخ داد که ۵ تن از اهالی مجروح شدند.
دولت آخوند روحانی همه تقصیرات بی دفاعی مردم در مقابل سوانح را به گردن استاندارخودش انداخته و رحمانی فضلی وزیر کشور رژیم گفت: این که استاندار گلستان مرخصی گرفته و در این شرایط همه چیز را ول کرده و رفته، شرم‌آور است. او برای مشکلات خانوادگی رفته خارج و به او گفته بودم اگر مشکلی پیش نمی‌آید برود.
برخی از رسانه های حکومتی این اظهارات و رفتار رحمانی فضلی را شرم آورتر از سفر استاندارش توصیف کرده اند و نوشته‌اند او باید استعفا بدهد.
اقدامات نمایشی خامنه ای وروحانی و تصفیه حسابهای باندهای حکومتی، همراه با وعده های دروغینی که فقط برای آرامسازی و به قصد مهار اوضاع اعلام میشود، باعث انزجار بیشتر مردم دردمند مناطق سیلزده شده است.

از سوی دیگر، منابع رژیم به نقش حکومت اخوندی در تخریب محیط زیست و تخریب جنگلها و مراتع که به بیدفاعی در قبال سوانحی مانند سیل و چنین فجایعی منجر میشود، اعتراف می کنند.
یک کارشناس حکومتی گفت: ظرفیت مراتع موجود یک چهارم شمار دامهایی است که در این منطقه وجود دارند. باید از آنهایی سؤال کرد چرا چهار برابر ظرفیت موجود دام در مراتع رها کردند و منابع طبیعی را از بین بردند.
وی افزود: وقوع پیدرپی این بحرانها به خاطر استفاده از افراد غیرمتخصص است. ۴۰۰ هکتار جنگل از بین رفته است. این عمق فاجعه را نشان میدهد.