بیانیه وزارت خارجه آمریکا درباره تحریم ۳۱ مهره و نهاد اتمی رژیم آخوندی

 

یک مقام ارشد دولت آمریکا در جریان یک بریفینگ ویژه مطبوعاتی درباره تحریمهای جدید آمریکا، اعلام کرد: نهادهای تحریم‌شده مربوط به بخش نظامی و تسلیحات اتمی رژیم ایران است و با احتساب تحریمهای جدید تا کنون ۲۵ مجموعه تحریمهای رژیم ایران که ۹۶۰ فرد، نهاد، هواپیما و کشتی را شامل می شوند هدف قرار گرفته‌اند.

این مقام ارشد دولت آمریکا هم‌چنین گفت: تأکید می‌کنیم تحریمها جدید بیانگر آن است که ما هم افراد کلیدی بخش نظامی و هم سایر دست اندر کاران را مورد حسابرسی قرار می‌دهیم.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای درباره تحریم ۳۱ مهره و نهاد که در زمینه برنامه اتمی رژیم آخوندی فعال بودند، اعلام کرد: ایالات متحده تحریمهای جدید اتمی علیه رژیم ایران اعمال میکند. زیرا این رژیم از پاسخ به سوالات مربوط به سابقه فعالیتهای مخفی اتمی‌اش امتناع می‌کند. دولت دونالد ترامپ به حسابرسی از رژیم ایران بخاطر فعالیتهایی که ثبات منطقه را تهدید و به مردم ایران آسیب میرساند، ادامه میدهد. این چارچوبی است که تضمین می کند رژیم هرگز به سلاح اتمی دست پیدا نکند.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا هم‌چنین آمده است:
این لیست گذاریها برضرورت پاسخگویی کاملا شفاف این رژیم در باره فعالیتهای تسلیحات اتمیش تاکید دارندو دلایل آن به این شرح است:
۱ – تصمیم رژیم ایران مبنی بر حفظ یک آرشیو اتمی،
 ۲ – ادامه ریاست فخریزاده در سپند،
 ۳ – ادامه تحقیق تکثیری حساس و آزمایشها توسط کارشناسان سپند
 ۴ – استفاده سپند از سازمانهای حاشیه و شرکتهای پوششی و بنگاههای تهیه و خرید برای کسب اقلام با استفاده دوگانه از فروشندگان کشورهای ثالث.
اقدامات آمریکا نشان دهنده نقیصه های برجام هستند و بخوبی نشان می دهند که چرا آمریکا شرکتش در برجام را متوقف کرد واینکه ضروری است به طور دائمی تضمین شود که رژیم ایران هرگز نتواند فعالیتهای گذشته خود در زمینه تسلیحات اتمی را در آینده بازسازی کند. تحریمهای جدید آمریکا استمرارتلاشهای آمریکا ما برای فشار حداکثر بر رژیم ایران به منظور مقابله با تهدیدی است که این رژیم برای صلح و امنیت بین‌المللی به وجود آورده است.

روزنامه وال استریت ژورنال درباره تحریمهای جدید آمریکا نوشت: سیگال مندلکر، معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا و کریستوفر فورد، دستیار ویر خارجه آمریکا گفته‌اند، فعالیتهای سپند نشان می‌دهد که رژیم ایران هم‌چنان به تلاش برای بالابردن توانایی اتمی خود جهت ساخت تسلیحاتی هسته‌ای ادامه می‌دهد.
کریستوفر فورد گفت: برخی از شرکتهایی که روز جمعه توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا هدف قرار گرفتند بعد از امضای برجام در سال ۱۳۹۴ فعال بوده‌اند و ادامه کار سپند، تصمیم رژیم ایران برای استفاده از تکنولوژی اتمی در برنامه‌ تسلیحاتیش را برجسته می‌کند.