فاجعه سیل دراستان های گلستان و خراسان شمالی و مازندران

 

فاجعه سیل دراستان های گلستان و خراسان شمالی و مازندران و سمنان، با خسارات گسترده و زیر آب رفتن روستاها و قطع راههای ارتباطی و جان باختن هموطنان به ویژه در استان گلستان، مردم دردمند این مناطق را در عید نوروز به سوک عزیزان نشاند. گزارشهاحاکی از جان باختن کودکان است.

منابع حکومتی خبرهای مربوط به ابعاد خسارات و تلفات را به درستی اعلام نمی کنند. با این همه یک کارگزار حکومتی در استان گلستان اذعان کرد که، ۷۰ در صد از شهرستان آق قلا در محاصر سیل قرار گرفته و ۱۲ روستای آن به زیر آب رفته است و امکان امداد رسانی به آنها وجود ندارد.
در این استان همچنین راه ارتباطی بیش از ۷۰ روستا و برق حدود ۵۰ روستا قطع است. به گزارش رسانه های حکومتی، ۷۹۰۰ خانه مسکونی در استان گلستان دچار آبگرفتگی شده و خسارت دیدند. و ۲۳ هزار نفر از عشایر شرق استان گلستان در سیلاب گرفتار شدند. در شهرستان های نکاء و بهشهر نیز براثر رانش جاده و برف و کولاک شدید راه ارتباطی حدود ۷۰ روستا در مناطق هزارجریب این شهرستان ها قطع است.
 در پی بارش شدید باران خیابان ها و معابر عمومی شهر گنبد کاووس در شرق استان گلستان را سیل فرا گرفت. براساس گزارش‌ها این سیلاب ناشی از سرریز شدن آب سدهای گلستان۲ و بوستان است.
منبع: انتخاب۲ فروردین
خانم مریم رجوی طی پیامی ضمن ابراز صمیمانه ترین تسلیتها و همدردی با هموطنان آسیب دیده و خانواده های داغدار گفت: حادثه جگرسوز قربانی شدن هموطنان بویژه کودکان معصوم در فاجعه سیل در استانهای شمالی کشور به ویژه در استان گلستان قلوب مردم ایران را جریحه دار کرد، با صمیمانه ترین همدردیها به بازماندگان و مردم شریف گلستان، عموم مردم بویژه جوانان را به حمایت از سیل زدگان فرا میخوانم.
رئیس جمهور برگزیده مقاومت افزود: سیاستهای ویرانگر رژیم آخوندی و چپاول سرمایه های مردم ایران و به هدر دادن آنها در تروریسم و جنگ افروزی مردم ما را در برابر کمترین حوادث طبیعی مانند زلزله و سیل بی دفاع گذاشته و خسارات و تلفات ما در این حوادث بسا بیشتر از استاندارد جهانی است