بن بست نظام آخوندی بر سر تصمیم گیری در مورد لوایح مربوط به اف ای تی اف

 

مجمع تشخیص مصلحت نظام آخوندی که روز شنبه به ریاست آخوند صادق لاریجانی برگزار شد، بررسی لوایح مربوط به اف.ای.تی.اف را به سال ۹۸ موکول کرد.

آخوند مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت رژیم، پس از این جلسه گفت: دو سوم اعضای مجمع مخالف پیوستن به اف.ای.تی.اف هستند.وی در عین حال به بی‌اعتیاری مجمع تشخیص خامنه‌ای اشاره کرد و گفت: کاری کرده‌اند که حتی (به) مجموعه معتبر و مهمی مثل مجمع تشخیص هم اعتماد نشود. بالاخره این نظام رهبری دارد. ۵۰ عضو دارد که هر کدام از اینها رئیس‌جمهور و معاونان رئیس جمهور و وزیر بوده‌اند آیا به اینها هم نمی‌خواهدید اعتماد کنید؟.

از سوی دیگر، بحران رژیم بر سر تن دادن به کنوانسیونهای مربوط به اف.ای.تی.اف هم‌چنان ادامه دارد. یک رسانه حکومتی از باند روحانی نوشت: موضوع مهمی چون اف.ای.تی.اف هم‌چنان بلاتکلیف مانده و برخی متوجه نیستند با رفتارهای خود چه ضررهایی به نظام وارد می‌کنند. برای پشت سر گذاشتن این برهه دشوار به رفتار منطقی و دور از هیجان احتیاج است.
این رسانه حکومتی افزود: اقتصاد نظام بر پاشنه نفت می‌‌چرخد طبیعی بود که با خروج ترامپ از برجام، وضعیت ما از حالت طبیعی خارج می‌شود.