ژنو - مقر اروپایی ملل متحد: کنفرانس وضعیت حقوق بشر در ایران - سخنرانی ها

 

در کنفرانس در مقر اروپایی سازمان ملل متحد که همزمان با چهلمین اجلاس شورای حقوق بشر بدعوت ۵ سازمان غیر دولتی دارای رتبه مشورتی ملل متحد با حضور شخصیتهای سیاسی و مدافعان حقوق بشر برگزار شد، وضعیت حقوق بشر در ایران تحت حاکمیت آخوندها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رمی پاگانی شهردار پیشین ژنو و عضو شورای بزرگ ژنو
مدت چهل سال تاسف‌بار پس از استقرار رژیم وحشی آخوندها در ایران برخی نشانه های جدی حاکی از آن است که پایان این رژیم نزدیک است. از پایان سال ۲۰۱۷ تظاهرات و اعتصابات بسیار زیادی علیه رژیم بوده است به ویژه زنان و جوانان که خواست آنان برای سرنگونی رژیم را نشان می دهد . بویژه در شعارهای آنها مثل اصلاح طلب اصول گرا دیگه تمامه ماجرا.
اقتصاد در حال اضمحلال است به دلیل مخارجی که رژیم برای پشتیبانی کانون های جنگ در منطقه کرده است ولی امروز انزوای رژیم ایران در صحنه بین المللی محرز است بویژه با تدابیری که توسط ایالات متحده و اروپا در پیش گرفته شده در خصوص حمایت رژیم آخوند ها از جنگ با استفاده از تروریسم و موشک های تهدید آمیزشان.

در ایران یک آلترناتیو معتبر وجود دارد با یک برنامه واقعی، یک برنامه مبتنی بر جدایی دین و دولت با مردان و زنانی که سالیان برای یک تغییر دمکراتیک مبارزه کرده اند.
رمی پاگانی در پایان سخنرانی خود مواردی از سرکوب مردم ایران توسط رژیم آخوندی بویژه دستگیری و شکنجه هزاران ایرانی بدنبال قیام سال گذشته علیه فاشیسم مذهبی را برشمرد و با نقل قسمتهایی از بیانه عفو بین الملل درباره نقض حقوق مردم ایران توسط رژیم آخوندی ابراز امیدواری کرد که با سرنگونی رژیم حاکم بر ایران، دموکراسی و آزادی در ایران مستقر شود.

طاهر بومدرا سخنران دیگر کنفرانس ژنو بمنظور بررسی وضعیت حقوق بشر در حاکمیت آخوندی بود. وی در سخنان خود بر ضرورت تشکیل یک کمیته مستقل تحقیقات حول قتل عام ۶۷ توسط سازمان ملل تاکید کرد.

طاهر بومدرا
من از همانجایی شروع می کنم که آقای استیونسون سخن را رساند. بمنظور مخاطب قراردادن سازوکارهای سازمان ملل در مورد موضوعی که خانم جهانگیر، قبل از فوت، بشکلی عالی رویش کار کرده است. وی تحقیقی عمیق انجام داده ومعتقد است در سال ۱۹۸۸ در ایران جنایتی علیه بشریت صورت گرفته.
وقوع این جنایت در یک گزارش حجیم عفو بین الملل نیز مورد تایید قرار گرفته، که آنهم وقوع جنایت علیه بشریت را مورد تایید قرار داده است. این گزارش و دو گزارش انجمن عدالت قربانیان قتل عام ۶۷ تاکید کرده اند که بیش از ۷۰ نفر اینک در میان مقامات وتصمیم گیرندگان سیاسی ایران وجود دارند که در اعدام افراد بر اساس محاکمات نا عادلانه، نا برابر و فراقضایی دست داشته اند. این موضوع عملا در اختیار کمیسر حقوق بشر قرار گرفته، باطلاع دبیرکل سازمان ملل هم رسانده شده وحتی رئیس مجمع عمومی ملل متحد نیز بهمراه تمامی مدارک موجود در جریان قرار گرفته است.
در سازمان ملل یک حافظه جمعی، یک حافظه سازمانی وجود دارد. آنها بلافاصله فراموش کرده اند که یک سال پیش خانم جهانگیر تایید کرده که قتل عامی صورت گرفته بوده و امسال دیگر نشانی از قتل عام دیده نمی شود. چه باید گفت؟ این سؤالی است که آقای رحمان باید به آن پاسخ دهد. امیدواریم که وی به کار کردن روی این موضوع ادامه دهد ودر گزارش بعدیش بیش از قبل بر این موضوع تاکید ورزد.
اکنون به منظور وقت نگرفتن بیش از این، باید بگویم که چه سازمان ملل و چه اتحادیه اروپا در صورتی که به قتل عام صورت گرفته در ایران بی توجهی نشان دهند صرفا رژیم ایران را ترغیب به ادامه قتل عام کرده اند، چنانکه در پاریس در ۳۰ ژوئن شاهد آن بودیم: چشم بستن بر تروریسمی که در خاورمیانه شروع شده بدین ترتیب منجر به صدور همان پدیده به اروپا، پاریس و غیره خواهد شد.

طاهر بومدرا سپس با محکوم کردن سیاست مماشات با فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران که به بهای چشم بستن بر جنایات رژیم از جمله قتل عام ۶۷ در ازای معاملات تجاری با رژیم صورت می گیرد، خواستار تشکیل هرچه سریعتر کمیته تحقیق پیرامون قتل عام ۶۷ شد و افزود:
من همچنین مایلم بنمایندگی از جانب خانواده قربانیان و از جانب خودم از آقای رحمان دعوت کنم در درخواست برای تشکیل یک کمیسیون تحقیق مستقل از جانب سازمان ملل در این مورد به ما بپیوندد. نمی توان همچنان بعد از سی سال انتظار داشت رژیم ایران این تحقیق مستقل را انجام دهد. یک تحقیق مستقل. بخوبی می دانیم این غیر ممکن است. بهمین دلیل از گزارشگر ویژه می خواهیم برای درخواست این کمیسیون تحقیق به ما بپیوندد وبدین ترتیب جنایاتی که در سال ۱۹۸۸ صورت گرفتند مورد بررسی قرار گیرند. از توجه شما متشکرم

سیمین نوری، رئیس انجمن زنان ایرانی در فرانسه سخنران دیگر این کنفرانس بود. وی در سخنان خود وجوهی از زن ستیزی رژیم آخوندی و سرکوب وحشیانه زنان تحت نام اسلام را بازگو کرد .وی در سخنان خود با اشاره به گماردن آخوند جلاد رئیسی در راس قضائیه رژیم توسط خامنه ای گفت:
زیرنویس: سیمین نوری-رئیس انجمن زنان ایرانی در فرانسه
اصرار حکومت دیکتاتوری آخوندها بر ادامه سیاستهای خود را همین حکومت اخیرا با انتصاب یک جنایتکار شناخته شده و عامل کشتار انبوه به ریاست قوه قضائیه، به نمایش گذاشت! ابراهیم رئیسی یکی از چهار عضو "کمیسیون مرگ" بود که فتوای خمینی راجع به نابود کردن تمام زندانیان سیاسی متعلق به اپوزیسیون اصلی خود، سازمان مجاهدین خلق ایران، را به اجرا در آورد...
طی چهاردهه اخیر، ما شاهد اجرای یک استراتژی عمدی سرکوب مداوم زنان و تنزل دادن جایگاه اجتماعی آنان به نام اسلام بوده ایم در حالیکه این اعمال وحشیانه هیچ ربطی با روح و جوهره اسلام ندارد.
سیمین نوری با اشاره به نتیجه سرکوب وحشیانه زنان توسط رژیم آخوندی از جمله رکورد بالاترین شمار اعدام زنان در جهان شامل هزاران زن زندانی سیاسی، زنان و دختران نوجوان مجاهد، که عمدتا در جریان قتل عام ۱۹۸۸ در زندانهای رژیم اعدام شدند، اعدام ۸۷ زن از زمان روی کار آمدن آخوند روحانی، و بالاترین رقم خودکشی زنان در خاور میانه؛ به نقش زنان در قیام سراسری مردم ایران علیه رژیم آخوندی پرداخت و گفت:
زنان ایرانی طی چهار دهه گذشته به دفعات علیه نقض ابتدائی ترین حقوق خود به پا خواسته و با تمام امکاناتی که در اختیار داشته اند در برابر سرکوب سیستماتیک و روزمره مقاومت کرده اند. اما امروز مبارزه و مقاومت آنان به طور خاص در کادر یک قیام مردمی عمومی در ابعاد و طول مدت بی سابقه صورت میگیرد که ۱۴ ماه پیش آغاز شده و همچنان پایه های استبداد مذهبی "ولی فقیه" فرو رفته در انبوهی از بحرانهای درونی، منطقه ای و بین المللی را به لرزه در میاورد.
امروز بیش از هر زمان دیگر پشتیبانی معنوی، سیاسی و حقوقی از مبارزه زنان و مردان ایران فوریت دارد. بخصوص که با رژیمی مواجهیم که به دلیل عواقب سیاست ها و اعمال خود بخصوص در زمینه توسل به تروریسم و بی ثبات سازی منطقه بشدت تضعیف شده است.
جامعه بین الملل باید تدابیر ضروری برای کمک به ایرانیان جهت پایان دادن به این وضعیت فاجعه بار که دیگر نمیتواند و نباید ادامه یابد را اتخاذ کند.
متشکرم.
در پایان این کنفرانس شماری از اعضای خانواده های شهیدان و قربانیان قتل عام ۶۷ و همچنین حاضران نمونه هایی از مشاهدات خود از جنایتهای رژیم در حق بستگان خود را بازگو کردند.