چپاول حکومتی تحت عنوان خصوصی سازی واگذاری ماشین سازی تبریز


ایجاد سازمانی بنام ”سازمان خصوصی‌سازی“ یکی دیگر از پهنه های غارت سرمایه های مردم ایران است.

اعترافهای ناگزیر منابع حکومتی نشان میدهد که از ۶۲۰ شرکت خصوصی‌سازی شده طی سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۰، حداقل ۴۸۵ شرکت برای «رد دیون»، به باندهای پاسدار و غارتگری تحت عنوان طلبکاران دولت و نهادهای سرکوبگر و منابع مالی جنگ افروزی و ترویسم صادراتی رژیم واگذار شده است.

این روند خیانت بار و چپاولگرانه، نتیجه یی جز تباه شدن صنایع و مراکز تولید وصنعت کشور نداشته و اکثر این کارخانه‌ها برای همیشه تعطیل شدند و زمین‌هایشان به مجتمع تجاری یا واحد مسکونی تبدیل شده و کارگران هم برای همیشه اخراج و بیکار شدند. یا اینکه در شرف بیکار شدن هستند. کارخانجات هپکو اراک و نیشکر هفت‌تپه دو نمونه از این کارخانجات و شرکتها هستند. ولی حالا میخواهیم از کارخانه م ماشین‌سازی تبریز بعنوان یکی از این نمونه‌ها صحبت کنیم.

گروه ماشین سازی تبریز یکی از بزرگترین کارخانه‌های شهرتبریز است. قرارداد ساخت و توسعه کارخانه ماشین‌سازی تبریز در سال ۱۳۴۶ بین ایران و چکسلواکی منعقد شد و از سال ۱۳۵۱ مورد بهره‌برداری قرار گرفت...رژیم خمینی پس از شروع جنگ ضد میهنی خط تولید ماشین‌سازی تبریز را عوض کرده و انواع مهمات جنگی ازجمله خمپاره‌های ۶۰، ۸۱ و ۱۲۰ را در این گروه صنعتی تولید کرده است. تعداد کارکنان ماشین تبریز در اردیبهشت ۹۷ به ۹۰۰ نفر تقلیل یافته بود.
این کارخانه که زیر نظر سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اداره می‌شد در اردیبهشت سال ۹۷ به قیمت ۶۸۷ میلیارد تومان به فردی بنام قربانعلی فرخزاد فروخته شد.
براساس اسناد منتشر شده فروش این کارخانه با موافقت حسن روحانی و دستور او به علی ربیعی وزیر پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی رژیم صورت گرفت.
علیرضا بیگی نماینده مجلس رژیم از شهر تبریز ارزش کارخانه ماشین‌سازی تبریز را «بسیار بیشتر» از رقم معامله اعلام کرده و گفت “فروش سهام ماشین‌سازی تبریز در سال ۹۷ براساس قیمت‌گذاری سال ۹۴ اتفاق افتاده است.
همینطور داریوش اسماعیلی (نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس رژیم) هم گفته است: پول زمین‌های کارخانه و این واحد بیش از ۵هزار میلیارد است، حداقل ۵۰۰ ماشین در این کارخانه وجود دارد که تکنولوژی را وارد کشور کرده و مادر صنایع است که یک واحد ماشین‌آلات آن ۱۰ میلیون یورو قیمت دارد ولی این کارخانه ۶۸۷ میلیارد تومان به‌فروش رفته است.
تلویزیون رژیم روز ۱۹دی ماه صحبتهای محمد دهقان عضو مجلس رژیم را پخش کرد:
برنامه تیتر امشب، ۱۹ دی ۹۷ – شبکه خبر:‌شرکت ماشین سازی تبریز را به قیمت ۶۸۷ میلیارد تومان فروخته اند کاملا با پنهانکاری تمام این و واگذریها صورت گرفته شرکت ماشین سازی تبریز شرکتی است که در واقع تکنولوژی داره صنایع کشور به این شرکت وابسته است. یک شرکتی است که دهها هزار ماشین توسط این شرکت ساخته شده است. اجازه بدهید.
مجری: اگر بگویید کی باید قیمت‌گذاری کند.
محمد دهقان: الان من خدمت شما بگم بعد جنابعالی توضیح بدهید. ببینید این شرکت فقط ۱۲۶هکتار زمین کارخانه‌اش است. ۸۳هزار متر زمینی است در منطقه ایلگلی تبریز که بهترین منطقه گردشگری آن منطقه است و ما از بنگاه سوال کردیم حداقل متری ۱۰ میلیون تومان آن زمین می‌ارزد. بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان، حداقل آن ۱۰ میلیون تومان است. شما ۸۳هزار متر زمین را در ۱۰ میلیون تومان ضرب کنید همین الان میشود ۸۳۵ میلیارد تومان میشود. درست شد؟ اصلا ۱۲۶هزار هکتار کارخانه و بیش از ۵۰۰ ماشین و تکنولوژی و برند کارخانه، همه اینها را هم میگذاریم کنار، کل شرکت را به چند فروختند به ۶۰۷ میلیارد تومان.
خریدار شرکت سهام ماشین‌سازی تبریز فردی است به نام قربانعلی فرخزاد که در ۳۰ مرداد ۹۷دستگیر شد.

درنیمه اول دی ۹۷ در جریان دادگاه فرخزاد مشخص شده است که این باند تحت پوش ماشین سازی تبریز ایزوتوپ مس، ماده‌ اولیه ای که در انرژی اتمی کاربرد دارد را وارد کرده اند / همچنین این باند ازطریق صرافیهایی که تاسیس کرده اند از سال ۹۵ و ۹۶ برای تأمین ارز با بانک مرکزی همکاری می‌کردند / با چند شرکت نفتی هم همکاری داشتند و محصولات نفتی شرکت نفت ایران را می‌خریدند و در خصوص دور زدن تحریم‌ها با آنها همکاری می‌کردند، پول‌ها به دلیل اینکه تحریم بوده توسط شرکت‌های نفتی ایرانی واقع در امارات امکان بازگشت نداشت بنابراین با شرکت نفت و بانک مرکزی همدستی کردند و هرشب مبلغ ۴۰ میلیون دلار به بانک مرکزی واریز میکردند و ۲.۵ درصد سود میگرفتند. این هم گوشه‌یی از آنچه که به اسم خصوصی‌سازی از آن اسم برده میشود.