کنگره آمریکا - طرح دو حزبی برای افشای فساد در سطح سران و کارگزاران حکومت آخوندی


دو تن از اعضای کنگره آمریکا جاش گاتهایمر از حزب دموکرات و دیوید کاستاف از حزب جمهوریخواه برای برخورد با فساد سران و کارگزاران حکومت آخوندی طرحی دو حزبی به نام «توقف حاکمیت نهادهای فاسد رژیم ایران» ارائه دادند.

در صورت تصویب این طرح، وزارت خزانه‌داری آمریکا موظف است با همکاری وزارت خارجه و اطلاعات ملی ایالات متحده فهرستی از سران و کارگزاران و نهادهای فاسد رژیم که داراییهای مردم ایران را به یغما می‌برند، تهیه کند.
دیوید کاستاف، نماینده جمهوریخواه، در سایت خود نوشت: در چهل سال گذشته شاهد تبدیل شدن رژیم ایران به بزرگترین دولت حامی تروریسم در جهان، تلاش برای دستیبابی به بمب اتمی و اقدامات تروریستی در کشورهای منطقه بوده‌ایم. غیرقابل قبول است که همزمان با رنج مردم ایران، سران این رژیم با استفاده از مقام و منصب‌شان صدها میلیون دلار ثروت اندوخته‌اند. باید حداکثر فشار را وارد کنیم تا طینت فاسد این رژیم خطرناک را آشکارتر کنیم.
جاش گاتهایمر عضو کنگره از حزب دموکرات هم در پایگاه اطلاع‌رسانی خود نوشت: رژیم ایران در سال‌های اخیر با سوءاستفاده از لغو تحریم‌ها، از سازمان‌های تروریستی چون حزب‌الله و حماس و ماجراجویی نظامی حمایت کرد و به طور موازی بر ثروت سران و کارگزاران خود افزود.
وی افزود: من با دیوید کاستاف با ارائه این طرح دو حزبی قصد داریم آن را به قانون تبدیل کرده و فساد، تحریف و سوءمدیریت در اقتصاد توسط حکومت خامنه‌ای را اشکار کنیم.