مایک پنس: رژیم ایران بزرگترین تهدید صلح و امنیت خاورمیانه

 

مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا، در کنفرانس امنیتی مونیخ، که بیش از هزار خبرنگار اخبار آنرا گزارش میکردند، حکومت آخوندی را بزرگترین تهدید صلح و امنیت خاورمیانه توصیف کرد و گفت این رژیم حملات تروریستی در خاک اروپا را طراحی کرده است.

مایک پنس در سخنانی که ناظران آنرا بسیار مهم و هشداری جدی به اروپا میدانند، تأکید کرد: زمان آن است که شرکای اروپایی ما تضعیف تحریمهای ما علیه این رژیم قاتل افراطی را متوقف کنند. زمان آن است که شرکای اروپایی ما در کنار ما و در کنار مردم ایران، بایستند.

مایک پنس در سخنرانی روز جمعه خود در مونیخ گفت: ما گامهای قاطعی برای مقابله با بزرگترین تهدید صلح و امنیت خاورمیانه برداشته ایم. رژیم جمهوری اسلامی در ایران سردمدار حمایت از تروریسم در جهان است. این رژیم از نیروهای نیابتی و شبه نظامیان تروریست، حزب الله و حماس حمایت کرده است. موشک صادر کرده است و به جنگها در سوریه و یمن دامن زده است. حملات تروریستی در خاک اروپا طراحی کرده است. 
این هفته باعث افتخار ما بود که به لهستان سفر کنیم. که با بسیاری از همان رهبران عالی برای همان هدف دیدار کنیم. ما دور هم جمع شدیم تا در مورد تعهد مشترکمان برای مقابله با رژیم ایران بحث کنیم. و خاورمیانه را برای صلح و شکوفایی و پیشبرد حقوق بشر امن کنیم. این خیلی فوق العاده بود که شاهد این باشیم که رهبران از سراسر منطقه اتفاق نظر داشتند که بزرگترین تهدید برای صلح و امنیت در خاورمیانه رژیم جمهوری اسلامی درایران است. همانطور که من در آن اجلاس گفتم، زمان آن است که همه ما اقدام کنیم. زمان آن است که شرکای اروپایی ما تضعیف تحریمهای ما علیه این رژیم قاتل افراطی را متوقف کنند. زمان آن است که شرکای اروپایی ما در کنار ما و در کنار مردم ایران، و کنار متحدین و دوستان ما در منطقه بایستند. زمان آن است که شرکای اروپایی ما از توافقنامه هسته ای ایران خارج شوند. و به ما بپیوندند در حالیکه ما فشار اقتصادی و دیپلماتیک ضروری را اعمال میکنیم به منظور اینکه برای مردم ایران، برای منطقه و جهان صلح، امنیت و آزادی که سزاوار آن هستند را به ارمغان بیاوریم.

از سوی دیگر مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: در اجلاس ورشو بیش از ۶۰ کشور متعهد شدند که بهترین راهها را برای مقابله با تهدید رژیم ایران پیدا کنند.
این در حالی است که کشورهای اروپایی آن را بخاطر اقدامات تروریستی و سوء قصدهایی که همچنان در سراسر اروپا در جریان است، محکوم کرده اند.
پمپئو درباره برنامه موشکی رژیم آخوندی خاطرنشان کرد: آمریکا از همه اهرمهای قدرت خود برای کاهش توانایی موشکی این رژیم استفاده خواهد کرد. ما این کار را به استناد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ملل متحد انجام می‌دهیم. این کاملا روشن است که رژیم ایران این قطعنامه را با توسعه موشکهایش نقض میکند و ما داریم کار میکنیم که این را متوقف کنیم.