سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان: مقامات وزارتخارجه رژیم ایران درنقش سخنگویان طالبان عمل می کنند

 

 

سرانجام پس از دخالت‌های وقفه‌ناپذیر رژیم آخوندی در افغانستان و سیل سلاح‌ها و تجهیزات آن برای طالبان، صدای اعتراض مقامات دولت افغانستان بلند شده است.

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان شاه حسین مرتضوی دراین‌باره گفت: «مقامات وزارت خارجه رژیم ایران این روزها در نقش سخنگویان طالبان عمل می‌کنند. اگر کشور همسایه معتقد به گفتگو برای راه‌حل می‌باشند چرا راه گفتگو را با گروه‌های مخالف داخلی خود ازجمله مجاهدین خلق بسته است؟ چرا به مشکل سیاسی داخلی خود که سال‌ها ایران را به بحران برده است، از راه گفتگو اقدام نمی‌کند؟»

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان افزود: دولت ایران در هراس است که آزادی‌های موجود در افغانستان به الگو برای ایران بدل شود، به همین دلیل این کشور طرفدار اندیشه‌های ملاعمر در افغانستان است. آیا بهتر نبود به‌جای شنیدن صدای طالبان صدای مخالفان سیاسی مانند میرحسین موسوی یا کروبی شنیده می‌شد؟
شایان یادآوری است که اخیراً عباس عراقچی معاون ظریف به کابل رفته بود تا در مورد تشکیل دولت جدید افغانستان با شرکت طالبان گفتگو کند. هم رژیم آخوندی و هم طالبان سفر هیئت سیاسی طالبان به ایران را تأیید کردند. پاسدار شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت رژیم روابط و مذاکرات بین طالبان و رژیم را تأیید کرده بود. مقام‌های آمریکایی و افغانستان تاکنون بارها نسبت به ارسال تسلیحات و تجهیزات از جانب رژیم ایران برای طالبان ابراز نگرانی کرده‌اند.
جالب ‌توجه اینکه رژیم آخوندی سال‌ها با تاکتیک نعل وارونه برای پنهان کردن عملکرد خودش، مدعی روابط بین طالبان در افغانستان با مجاهدین خلق ایران بود.