خبرگزاری فرانسه: اتحادیه اروپا بعد از قتل‌هایی در خاک اروپا بر رژیم ایران تحریم‌هایی اعمال می‌کند

 

 

وزیر خارجه فرانسه اقدامات اتخاذشده را تبریک گفت و قضاوت کرد که سرویس‌های اطلاعاتی رژیم ایران  «مسئول» سازمان‌دهی پروژه سوءقصد خنثی‌شده علیه گردهمایی مجاهدین خلق ایران در پاریس هستند

خبرگزاری فرانسه – لاهه – ۸ ژانویه ۲۰۱۹ – اتحادیه اروپا سه‌شنبه تحریم‌هایی را علیه سرویس‌های اطلاعاتی رژیم ایران و دو مسئول آن‌که متهم به دست داشتند در یک سری قتل‌ها و توطئه‌ها علیه مخالفین در هلند، دانمارک و فرانسه هستند، اعمال کرد.
این تصمیم که به‌اتفاق آرای کشورهای عضو اتخاذ شد، در حالی صورت می‌گیرد که لاهه برای اولین بار روز سه‌شنبه تهران را متهم کرد که در قتل دو مخالف در خاک هلند در ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ که منجر به اخراج دو دیپلمات ایرانی گردید دست داشته است.
خبرگزاری فرانسه می‌افزاید: وزیر خارجه فرانسه اقدامات اتخاذشده در روز سه‌شنبه در بروکسل را تبریک گفت و اضافه کرد که سرویس‌های اطلاعاتی رژیم ایران «مسئول» سازماندهی پروژه سوءقصد خنثی‌شده در روز ۳۰ ژوئن ۲۰۱۸ در ویلپنت، در شمال پاریس، علیه گردهمایی مجاهدین خلق، اپوزیسیون رژیم ایران، هستند.
شورای ملی مقاومت ایران این اقدام را “یک گام مثبت و ضروری » توصیف و تأکید کرد «وقت آن است که اتحادیه اروپا یک موضع قاطع و شدید علیه این اقدامات جنایت‌کارانه اتخاذ نماید و من‌جمله مأموران رزیم ایران را از خاک اروپا اخراج کند.»

خبرگزاری آلمان – ۸ ژانویه ۲۰۱۹ نیز از بروکسل گزارش داد: اتحادیه اروپا به خاطر طرح‌های ترور رزیم ایران در فرانسه و دانمارک، تحریم‌های جدیدی را علیه حکومت تهران وضع کرد. این تحریمات باید از چهارشنبه به مورداجرا گذاشته شوند و بخشی از لیست بروز شده تروریستی اتحادیه اروپا خواهند بود که طی روز سه‌شنبه از سوی وزرای اروپایی کشورهای عضو اتحادیه پذیرفته‌شده‌اند.
خبرگزاری آلمان هم‌چنین نوشت: دولت فرانسه از اقدامات مجازات علیه رژیم ایران استقبال کرد. در موضع‌گیری وزارت خارجه این کشور آمده است: این اقدامات منعکس‌کننده ”همبستگی کشورهای عضو اتحادیه اروپا و مصمم بودن آن‌ها است که متفقاً عمل می‌کنند تا اقدامی خصمانه و غیرقابل‌قبول در خاک اروپا را بی‌پاسخ نگذارند”.
روابط بین اتحادیه اروپا و تهران بعد از خروج ایالات‌متحده آمریکا از توافق اتمی با ایران در سال گذشته شکننده می‌باشد.