کنگره امریکا کنفرانس با حضور اعضای ارشد و نمایندگان برجسته کنگره - همبستگی با قیام و اعتراضات مردم ایران ۲۰ آذر ۹۷

 


اعلام حمایت ۱۰۴ عضو مجلس نمایندگان آمریکا، شامل ۵۲ رئیس و نائب رئیس کمیته‌های اصلی و فرعیاز قطعنامه ۱۰۳۴ در محکومیت توطئه تروریستی رژیم آخوندی،علیه گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در فرانسه و در حمایت از طرح ده ماده‌ای خانم مریم رجوی

روز سه‌شنبه ۲۰ آذرماه ۱۳۹۷ برابر با ۱۱ دسامبر، کنفرانسی در کنگره آمریکا با حضور اعضای ارشد و نمایندگان برجسته دموکرات و جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان در همبستگی با قیام مردم ایران برای آزادی، در آستانه سالگرد قیام سراسری مردم ایران علیه رژیم آخوندی برگزار شد.
در این جلسه حمایت ۱۰۴تن از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا شامل ۵۲ رئیس و نائب رئیس کمیته‌های اصلی و فرعی، از قطعنامه دوحزبی ۱۰۳۴ در محکومیت توطئه تروریستی رژیم آخوندی علیه گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در فرانسه و در حمایت از طرح ده ماده‌ای خانم مریم رجوی برای ایران فردا اعلام شد.

قطعنامه دوحزبی ۱۰۳۴ در مجلس نمایندگان، که توسط تام مک کلینتاک، قاضی تدپو و پال گوسار به کمیته خارجی مجلس نمایندگان ارائه‌شده و تاکنون از حمایت ۱۰۴ نماینده کنگره برخوردار شده تأکید می‌کند: توطئه تروریستی رژیم علیه گردهمایی ایران آزاد که به‌منظور حمایت از طرح ۱۰ ماده‌ای رهبر اپوزیسیون ایران خانم مریم رجوی برای آینده ایران ارائه‌شده برگزار شد، صورت گرفته است؛ طرحی که مبتنی بر حق رأی همگانی، انتخابات آزاد، برابری زن و مرد و برابری مذهبی و قومی و لغو قانون شریعت آخوندی است و به تشکیل یک جمهوری در ایران بر اساس جدایی دین از دولت و یک ایران غیر اتمی که خواهان صلح و همکاری بین‌المللی و منطقه‌ای و احترام به منشور ملل متحد است؛فراخوان می‌دهد
بر اساس قطعنامه ۱۰۳۴مجلس نمایندگان (آمریکا) به آژانس‌های ذی‌ربط دولت آمریکا فراخوان می‌دهد که با متحدان اروپایی آمریکا کار کنند تا مقام‌های (رژیم) ایران را که در پشت این توطئه بوده‌اند شناسایی کنند و به‌پای میز عدالت بکشانند؛
قطعنامه تأکید می‌کند مجلس نمایندگان آمریکا در کنار مردم ایران و اعتراضات مستمر آنان علیه رژیم سرکوبگر و فاسد (حاکم)، می‌ایستد و حق مردم ایران و مبارزه آن‌ها را برای برقراری یک جمهوری دموکراتیک، مبتنی بر جدایی دین از دولت و غیر اتمی در ایران به رسمیت می‌شناسد.

سخنرانان در این کنفرانس ضمن حمایت از قیام و اعتراضات مردمی در ایران، سرکوب داخلی و تروریسم رژیم آخوندی را محکوم و بر نقش محوری مجاهدین خلق ایران در قیام تأکید کرده و خواستار اعمال قاطعیت هرچه بیشتر در مواجه با این رژیم شدند.
شماری از سخنرانان این جلسه عبارت بودند از:
الیوت انگل، رهبر دموکرات‌ها در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان و رئیس آتی کمیته خارجی
قاضی تدپو، رئیس زیر کمیته تروریسم در مجلس نمایندگان
دینا روهرا باکر، رئیس زیر کمیته اروپا در کمیته روابط خارجی، جمهوری‌خواه از ایالت کالیفرنیا
شیلا جکسون لی، نماینده ارشد دموکرات از کمیته امنیت ملی
تام مک کلینتاک، جمهوری‌خواه از ایالت کالیفرنیا
برد شرمن، نماینده ارشد دموکرات عضو کمیته روابط خارجی
جودی چو، دموکرات از ایالت کالیفرنیا
استیو کوهن، دموکرات، رئیس گروه پارلمانی حقوق بشر و دموکراسی در ایران، از ایالت تنسی
مایک کافمن، جمهوریخواه از ایالت کلرادو

الیوت انگل رهبر دموکرات‌ها در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان در سخنانش گفت: ما خواهان یک ایران آزاد با انتخابات آزاد هستیم و من برای همبستگی با مردم ایران در اینجا ایستاده‌ام. ما از تظاهرات مردم ایران به‌ویژه از جوانان ایرانی برای تحقق آزادی و خلاصی از دیکتاتوری حمایت می‌کنیم .

قاضی تدپو رئیس زیر کمیته تروریسم در کنگره گفت ضمن اعلام همبستگی با قیام مردم ایران، مبارزه جوانان در برابر رژیم آخوندی را ستود و گفت حملات و توطئه‌های تروریستی رژیم علیه مجاهدین نشان داد که تا چه میزان شما مؤثر بوده‌اید.
قاضی تدپو در سخنان خود گفت: ما مسیر طولانی را طی کرده‌ایم و من فکر می‌کنیم که باید این را به خاطر داشته باشیم. روزهایی بودند که می‌گفتند نام سازمان مجاهدین خلق ایران هرگز از لیست تروریستی خارج نخواهد شد. اما آن روزها سپری شدند و نام سازمان مجاهدین خلق ایران از لیست تروریستی حذف شد زیرا سازمان تروریستی نیست. شما از طریق مبارزه ثابت‌قدم و سرسخت و شور و هیجان خودتان به من الهام بخشیده‌اید. مبارزه برای کشورتان، مبارزه برای دوستان و همسایگانتان که همچنان در ایران در اسارت بسر می‌برند. و واضح است که آنچه شما انجام می‌دهید تغییر ایجاد کرده است زیرا آخوندها واقعاً از شما می‌ترسند
نسل‌های جدید به خیابان آمده‌اند، و علیه رژیم نامشروع ایران اعتراض می‌کنند. و به‌رغم دستگیری و زندانی کردن و ناپدید شدن آن‌ها توسط آخوندها و سپاه، همچنان تظاهرات ادامه دارد زیرا آن‌ها همان چیزی را می‌خواهند که شما به دنبال آن هستید: یک ایران آزاد. و آن روز فرا خواهد رسید.

و روز حساب سر خواهد رسید. کسانیکه مرتکب جنایت علیه مردم شده‌اند موردحسابرسی قرار خواهند گرفت و ایران جامعه‌ای آزاد خواهد شد.

دی نا روهرا باکر، رئیس زیر کمیته اروپا در کمیته خارجی، سخنران دیگر این کنفرانس بود وی در سخنان خود بر ضرورت رهایی مردم ایران از شر دیکتاتوری خون‌ریز آخوندی که از نام خدا برای استمرار حکومتش سوءاستفاده می‌کند تأکید کرد وی در ادامه گفت:
زیرنویس:‌دیناروهرا باکر- رئیس زیر کمیته اروپا در کمیته خارجی
من افتخار می‌کنم که در کنار مردم ایران و مخصوصاً سازمان مجاهدین خلق ایران ایستادم در راستای این تلاش فوق‌العاده و چشمگیر برای آزادسازی مردم ایران از استبداد رژیم آخوندها. متشکرم که به من اجازه دادید در کنار شما بایستم. و ما میدانیم که رژیم آخوندها تا چه حد مستأصل شده است. وقتی آن‌ها قاتل به پاریس می‌فرستند تا گردهمایی شمارا منفجر کند، این سمبل قدرت نیست، علامت ضعف است.


آن‌ها مزدوری را برای انفجار بمب اعزام می‌کنند، در گردهمایی در پاریس. آن‌ها کسی را برای این کار اعزام می‌کنند. و این امر نشان می‌دهد که شما تأثیرگذار هستید، نه‌فقط در ایران بلکه در سراسر جهان و همچنین در تعیین دیدگاه جهان در رابطه با آخوندها. خدا را شکر که سازمان مجاهدین خلق ایران تسلیم نشده است و از صحنه خارج نشده است.

عشق به آزادی در قلوب ما و شما شعله گرفته است، از زمان کمپ اشرف در جاییکه افراد بی‌گناه و بی‌سلاح وحشیانه توسط رژیم آخوندی و دست‌نشاندگان آن‌ها به قتل می‌رسیدند تا زمان کمپ لیبرتی و بله حالا، درزمانی که ما و شما و حامیان آزادی از مردم ایران پشتیبانی می‌کنیم که در تظاهراتشان خواهان سرنگونی آخوندها هستند تا بتوانند زندگی کنند زیرا فساد و سرکوب رژیم آخوندی به بالاترین سطح رسیده است.

نماینده جمهوری‌خواه کنگره تام مک کلینتاک ضمن اعلام همبستگی با خواسته مردم ایران برای رسیدن به یک جمهوری دمکراتیک و غیر اتمی از حمایت بیش از ۱۰۰ عضو مجلس نمایندگان آمریکا از قطعنامه دوحزبی ۱۰۳۴ خبر داد.
وی گفت: جنبش مقاومت در ایران رشد پیداکرده و انزجار از حکومت آخوندی در جهان افزایش‌یافته است. جامعه بین‌المللی قاطعانه‌تر در برابر رژیم ایستاده است. و رژیم در منطقه خاورمیانه منزوی‌تر شده است.

تام مککلینتاک با اشاره به انتقال دسته‌جمعی مجاهدان از لیبرتی به آلبانی و سایر کشورها گفت:سال‌ها سرکوب دیکتاتوری مذهبی حاکم در ایران موجب نارضایتی اقتصادی در داخل و افزایش مخالفت در خارج از کشور شده است. مردم ایران این را می‌دانند. و اکنون به نقطه شکستن این رژیم رسیده‌اند. ما اکنون به یکی از آن لحظات نادر در تاریخ نزدیک می‌شویم که جهان می‌تواند یک‌شبه تغییر کند. آن‌هایی که در کشور ما و سراسر جهان به آزادی عشق می‌ورزند و آن را عزیز می‌دارند، در مبارزه شما با شما می‌ایستند.

سخنرانی بعدی این جلسه، شیلا جکسون لی، نماینده برجسته کنگره از ایالت تکزاس گفت: ما می‌خواهیم به مردم ایران اطمینان بدهیم که خواهان یک ایران آزاد، دمکراتیک و غیر اتمی هستیم .
وی افزود از هم‌اکنون به همه اطمینان بدهم که از ژانویه که مجلس نمایندگان جدید به رهبری دمکرات‌ها تشکیل می‌شود، هیچ تغییری در حمایت کنگره از مقاومت شما به وجود نخواهد آمد و ما همگی در همان مسیر ادامه خواهیم داد.


نماینده کنگره برد شرمن ضمن حمایت از خواست مردم ایران برای تحقق آزادی و حاکمیت مردمی، مماشات با رژیم را مردود و خواستار اعمال قاطعیت در برابر رژیم حاکم بر ایران شد. وی افزود: من مخصوصاً می‌خواهم از سازمان مجاهدین خلق ایران قدردانی کنم به خاطر نقش آن در افشاء تأسیسات نطنز در سال ۲۰۰۲، زیرا هم آن زمان و هم‌اکنون مهم است که ما از دستیابی این رژیم قاتل به خطرناک‌ترین تسلیحات جلوگیری کنیم.

می‌خواهم از خانم رجوی به خاطر حمایت همیشگی او از حقوق زنان و حقوق اقلیت‌ها در ایران سپاسگزاری کنم. دمکراسی و برابری تنها یک سری اصول نیستند که ما آن‌ها را ارج می‌نهیم، بلکه آن‌ها در زمره حقوقی هستند که متعلق به مردم همه کشورها هستند، من‌جمله مردم ایران.

برد شرمن سپس با برشمردن شماری از قطعنامه‌های کنگره در حمایت از خواست مردم ایران برای آزادی، بر ادامه حمایتش از مبارزه مردم ایران و سازمان مجاهدین خلق تأکید کرد و خواستار تأمین حفاظت رزمندگان آزادی در آلبانی در برابر توطئه‌های تروریستی رژیم شد.

سخنرانی دیگر این گردهمایی، جودی چو نماینده کنگره امریکا از کالیفرنیا بود.
وی گفت: من افتخار می‌کنم که با مردم ایران که شجاعانه برای آینده‌ای‌ آزاد و دمکراتیک تلاش می‌کنند همراه باشم . وی مبارزه شجاعانه زنان ایران و نقش آن‌ها در قیام علیه رژیم آخوندی را ستود وی همچنین گفت: افتخار می‌کنم که حامی مشترک قطعنامه ۱۰۳۴ هستم که تروریسم تحت حمایت دولت ایران را محکوم می‌کند و از مردم ایران به خاطر مبارزه برای آینده آزاد، دموکراتیک و سکولار حمایت می‌کند.

استیو کوهن رئیس مشترک کمیته حقوق بشر و دمکراسی در کنگره امریکا سخنران دیگر این کنفرانس بود. در سخنان خود گفت: من مدت طولانی است که حامی مردم ایران و آزادی ایران بوده‌ام. مردم ایران مردم بزرگی هستند. و من به‌عنوان رئیس مشترک گروه حقوق بشر و دموکراسی در ایران، افتخار می‌کند از یک ایران دمکراتیک و غیر اتمی و مبتنی بر جدایی دین و دولت حمایت کنم

 

مایک کافمن نیز در سخنان خود بر حمایت خود از قطعنامه ۱۰۳۴ برای محکومیت توطئه تروریستی رژیم علیه گردهمایی مقاومت در پاریس تأکید کرد و آن را اقدامی در همبستگی با مبارزه مردم ایران دانست. وی بر حمایت مجدد خود از مردم و مقاومت ایران تأکید کرد.

 

سفیر آدام ارلی در سخنان خود در کنفرانس در کنگره امریکا فعالیت‌های خستگی‌ناپذیر یاران مقاومت ایران در شناساندن اهداف این مقاومت را ستود و سپس در رابطه با وضعیت رژیم در دوران پس از قیام گفت: برای من و هر کس که تحولات ایران را از نزدیک دنبال می‌کند روشن است که آخوندها وحشت‌زده‌اند. آن‌ها از خانم مریم رجوی و از مقاومت شما و از مجاهدین وحشت دارند. آن‌ها می‌دانند که میلیون‌ها ایرانی هم در داخل ایران و هم در خارج از ایران دیگر به وعده‌های دروغین آخوندها اعتنا ندارند و برای فردا برنامه‌ریزی می‌کنند.


سونا صمصامی نماینده شورای ملی مقاومت ایران در امریکا سخنران دیگر این کنفرانس بود وی گفت:
امروز در آستانه سالگرد قیام دی‌ماه ۹۶ گردهم آمده‌ایم. از ۶ دی‌ماه گذشته تا امروز جامعه ایران از جنبش و اعتراض بازنایستاده است. به‌رغم موج اعدام‌ها و به قتل رساندن دستگیرشدگان در زیر شکنجه و خفقان و سرکوب گسترده‌ای که حاکم است، شهرهای مختلف ایران صحنه خیزش‌ها و اعتراضات اقشار به‌جان‌آمده از سیاست‌های رژیم سرکوبگر و فاسد آخوندها هستند.
این تحولات پرشتاب، چشم‌انداز ایران بدون استبداد دینی را بیش از هر زمان دیگری روشن کرده است زیرا قیام مردم ایران با مقاومت سازمان‌یافته پیوند خورده و دشمن ضد بشر در برابر آن راه‌حل و برون‌رفتی ندارد و از همین روست که به طراحی و اجرای عملیات تروریستی علیه مقاومت ایران روی آورده است.

وی افزود: آزادی در ایران و ثبات و امنیت در منطقه و جهان در دسترس است و مقاومت ایران برای تحقق آن بر اساس برنامه ده ماده‌ای رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران، عزم جزم کرده است. در این راستا، حمایت از قیام‌ مردم ایران برای سرنگونی رژیم یک ضرورت برای تحقق صلح و همزیستی در منطقه و جهان است.

دکتر رامش سپهرراد استاد دانشگاه میسوری امریکا از سوی سازمان جوامع ایرانی مقیم امریکا طی سخنانی در این گردهمایی گفت:
برنامه ما امروز منعکس‌کننده همبستگی کنگره با یک ایران آزاد است... از سال گذشته مردم ایران با قیام سراسری خود به جامعه جهانی نشان دادند که اعتراضات در ایران ادامه‌دارند، گسترش می‌یابند و تا نقطه آشتی‌ناپذیری با رژیم حاکم عمیق می‌شوند و رژیم راهی برای برون‌رفت از این بحران ندارد. در سال ۲۰۱۸ یک حمایت قوی دوحزبی کنگره امریکا از خواست مردم ایران بچشم می‌خورد. رژیم ایران در وحشت بسر می‌برد و بیش از هرکسی نسبت به آینده‌اش نامطمئن است.
همزمان با برگزاری این کنفرانس، نمایشگاهی از تصاویر شهدای قتل عام ۶۷ و اسناد و احکام خمینی و عکسهای دژخیمان و دست اندرکاران این قتل عام برپا شده بود.