کنفرانس در سالن شورای استانداری پیه مونته ایتالیا در حمایت از قیام مردم ایران

 

شورای استانداری استان پیه مونته ایتالیا شاهد برگزاری یک کنفرانس در حمایت از قیام مردم ایران و در محکومیت نقض حقوق بشر توسط رژیم آخوندی بود.

این کنفرانس با همکاری کمیته حقوق بشر استانداری پیه مونته، عفو بین‌الملل شاخه این استان، انجمن حقوق بشری کمک‌های بین‌المللی و انجمن ایران آزاد و دموکراتیک برگزار شد.
سخنرانان در این کنفرانس ضمن حمایت از قیام مردم ایران، سرکوب و نقض حقوق بشر توسط دیکتاتوری آخوندی را محکوم و از برنامه ۱۰ ماده‌ای مریم رجوی برای ایران فردا حمایت کردند. در این کنفرانس علاوه بر جمع زیادی از شهروندان ایتالیایی، جامپیه رو لئو، نایب‌رئیس کمیته حقوق بشر استانداری پیه مونته، دکتر جانی سارتوریو، رئیس انجمن حقوق بشری کمک‌های بین‌المللی، آنجلا ویتال نگرین، مسئول روابط خارجی عفو بین‌الملل در استان‌های پیه مونته و وال دی آوستا، الویو روستانیو، نایب‌رئیس گروه مشاورین استانداری پیه مونته از حزب دموکرات، تولیو مونتی، رئیس انجمن ایران آزاد و دموکراتیک، لوردانا بیفو، جامعه‌شناس و روزنامه‌نگار ایتالیایی و یوسف لسانی رئیس مشترک انجمن ایران آزاد و دموکراتیک شرکت داشته و سخنرانی کردند.

جامپیه رو لئو، نایب‌رئیس کمیته حقوق بشر استانداری پیه مونته طی سخنانی در این کنفرانس گفت:
من به نمایندگی از طرف کمیته حقوق بشر استانداری پیه مونته مفتخر هستم در کنار شما از قیام مردم و مقاومت ایران برای آزادی حمایت کنم.
این شانس و افتخار بزرگی برای من بود تا مقاومت ایران را بشناسم و از این طریق با مردان و زنان مقاومی آشنا شدم که اعتماد و امید برای یک ایران آزاد و دموکراتیک را نوید می‌دهند. زمان آن فرارسیده است که در حمایت از قیام مردم ایران، امروزه برای رسیدن به آزادی به خیابان‌ها میایند کوشاتر باشیم و از مقاومت ایران و برنامه ده ماده‌ای خانم مریم رجوی پشتیبانی کنیم.

دکتر جانی سارتوریو، رئیس انجمن حقوق بشری کمک‌های بین‌المللی سخنران دیگر این کنفرانس ضمن محکوم کردن نقض گسترده حقوق بشر در ایران توسط رژیم آخوندی گفت: ما باید پژواک صدای مردم که امروز در خیابان‌ها فریاد آزادی سر می‌دهند باشیم.

آنجلا ویتال نگرین، مسئول روابط خارجی عفو بین‌الملل در استان‌های پیه مونته و وال دی آوستا با استناد به گزارش سالانه عفو بین‌الملل ( ۲۰۱۸_۲۰۱۷) به تشریح نقص حقوق بشر در ایران و اعدام‌های فزاینده و رفتار ضد انسانی رژیم با زندانیان سیاسی در زندان‌ها پرداخت.

الویو روستانیو، نایب‌رئیس گروه مشاورین استانداری پیه مونته از حزب دموکرات با اشاره به حضورش در گردهمایی سالانه مقاومت در پاریس گفت:
به این آلترناتیو پرقدرت و مردمی می‌توان اعتماد کرد.آنان در این سال‌های حکومت دیکتاتوری در ایران سخت مبارزه کرده‌اند تا آزادی را به مردمشان برگردانند. این وظیفه‌ی انسانی و سیاسی ماست تا از آنان و از اهداف مقاومت ایران و برنامه پرزیدنت خانم رجوی حمایت و پشتیبانی کنیم.

تولیو مونتی، رئیس انجمن ایران آزاد و دموکراتیک گفت:
قیام مردم ایران ناقوس‌های سرنگونی دیکتاتوری مذهبی را به صدا درآورده است. اروپا باید سیاست مماشات را رها کند زیرا این رژیم بزرگ‌ترین پشتوانه تروریسم در جهان است. و توطئه‌های تروریستی آن در ماه‌های اخیر با حضور دیپلمات‌هایش در خاک اروپا یکی بعد از دیگری کشف و خنثی گردیده است.
تنها راه‌حل، پذیرفتن خواسته‌های مردم ایران در خیابان‌ها و به رسمیت شناختن شورای ملی مقاومت و راه‌حل مریم رجوی برای یک ایران آزاد و دموکراتیک است.

لوردانا بیفو، جامعه‌شناس و روزنامه‌نگار ایتالیایی طی سخنانی گفت: آنچه امروز در ایران می‌گذرد نشانه‌هایی از آغاز پایان حکومت آخوندها است. سکوت هدایت‌شده مطبوعات درگرو روابط تجاری یک شرم نابخشودنی می‌باشد. از همه خجالت‌آور تر برای دنیای مطبوعات و آزادی بیان اینکه وزارت اطلاعات رژیم ایران از سایت‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی برای منحرف کردن افکار عمومی و بی‌اعتبار کردن مقاومت ایران سوءاستفاده کرده و حتی از قول بعضی از خبرنگاران اخبار تقلبی را منتشر می‌کند.


یوسف لسانی رئیس مشترک انجمن ایران آزاد و دموکراتیک در سخنان خود با اشاره به استمرار قیام در ایران و نقش کانون‌های شورشی درباره تأثیر سیاست مماشات غرب با رژیم آخوندی گفت:
حمایت غرب از فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران در این سال‌ها تنها موجب فقیرتر کردن مردم و صدور هر چه بیشتر جنگ و بی‌ثباتی، بحران و تروریسم در منطقه خاورمیانه گردیده است تا آنجا که در ماه‌های گذشته چندین توطئه‌ی تروریستی در اروپا و آمریکا با مدیریت مستقیم دیپلمات‌هایش توسط سرویس‌های امنیتی و پلیس خنثی گردیده است.