اعتصاب و تظاهرات کارگران فولاد اهواز، خانواده زندانیان و غارت شدگان کاسپین و حامیان کارگران زندانی در تهران

 

از صبح سه‌شنبه جمعی از غارت‌شدگان موسسه غارتگر کاسپین متعلق به سپاه پاسداران در تهران در مقابل یک ارگان قضاییه حامی چپاولگران حکومتی موسوم دادسرای عمومی دست به تجمع و اعتراض زدند.

همزمان، در همین محل، جمعی از بستگان زندانیان سیاسی با برگزاری یک تجمع اعتراضی خواستار آزادی زندانیان سیاسی ازجمله کارگران، معلمان و دانشجویان زندانی شدند و اعمال فشارهای دژخیمان رژیم علیه زندانیان و محروم کردن آنان از حداقل‌های رسیدگی پزشکی را محکوم کردند.

 

اعتصاب و تظاهرات کارگران فولاد
اهواز – ۲۰ آذر۹۷

روز سه‌شنبه ۲۰آذر کارگران فولاد اهواز درحالی‌که کفن پوشیده بودند؛ سی و دومین روز اعتصاب و تظاهرات خود را با تجمع در مقابل استانداری رژیم در اهواز آغاز کردند. کارگران به‌جان‌آمده سپس در مقابل مسجد ضرار آخوند جزایری نماینده خامنه‌ای در خوزستان تجمع کردند و علیه کارگزاران غارتگر رژیم شعار سر دادند.
یکی از کارگران به‌جان‌آمده طی سخنانی خطاب به آخوندهای دین‌فروش حکومتی گفت:


«(باید) مسئولیت پذیر باشی و همچون من توی خیابون بایستی. این مسئولیت کربلایی است که حسین یادمون میده. مسئولیت کربلایی یک حرف دارد آن هم عزت و شرف است دوست عزیز سجاده نیست. منبر نیست. منبری که مشکلات مردم رو نگه، چوبی بیشتر نیست و کسی که روی منبر میره و رسالت منبر رو ادا نمیکنه میمونی هست صدها بار تکرار می کنم کسی که بر سر منبر رسول خدا میره و برای حسین گریه می کنه و برای مشکلات مردم رسالت منبر رو ادا نمی کنه میمونی هست که از سر منبر رسول خدا رفته بالا.
پاتونو جفت کنید داخل یک کفش و اصرار کنید که این مسئولین رو رسوا کنیم. یک حرف می زنم اگر نمی‌توانی ظلم را ساقط کنی رسوایش کن. دوباره تکرار می کنم که در گوش و عقل و شعور و احساس تمام مردم جا بیفته. اگر نمی توانی ظلم را ساقط کنی رسوایش کن.»

کارگران شجاع فولاد اهواز شعار می دادند:  

دانشجوی زندانی آزاد باید گردد
کارگر زندانی آزاد باید گردد
تورم گرانی پاسخ بده روحانی
دولت به این بی‌غیرتی هرگز ندیده ملتی
نصر من الله و فتح قریب مرگ بر این دولت مردم‌فریب.
مرگ گروه ملی به دست بانک ملی
کارگر می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد
حسین حسین شعارشون دزدیها افتخارشون
هیهات هیهات مناالذله

برروی شبکه های اجتماعی کلیپی از یک راننده کامیون که حمایت خود را از کارگران اعتصابی فولاد اعلام می کند منتشتر شده است. 

روز سه‌شنبه ۲۰ آذر یک تجمع اعتراضی در حمایت از کارگران فولاد اهواز و نیشکر هفت‌تپه و برای آزادی کارگران زندانی در مقابل مجلس ارتجاع برگزار شد.