سخنان آخوند روحانی در باره تن دادن به کنوانسیون‌های مربوط به اف ای تی اف و زمینه‌سازی برای دونرخه کردن بنزین، دامن زدن به بحران درونی رژیم

 

سخنرانی روز دوشنبه آخوند روحانی در مورد ناچاری رژیم به تن دادن به کنوانسیون‌های مربوط به اف ای تی اف و زمینه‌سازی برای دونرخه کردن بنزین، به بحران در درون رژیم دامن زد.

آخوند روحانی گفت: «این اشکال کار ما است فرصت‌ها را می‌سوزانیم هدر می‌دهیم. ما الآن می‌خواهیم با بانک‌های خارجی کارکنیم بدون کار کردن با بانک‌های خارجی اقتصاد ما حل همیشه حل میشه…
چه اشکالی داره که ما سوخت رو دونرخه کنیم برای کسی که درست رانندگی میکنه و برای کسی که احتیاط نمی‌کنه …توی دنیا روز تعطیل سوخت یک نرخ داره، روز کار یه نرخ داره، موقع شلوغی یک نرخ داره.

این اظهارات آخوند روحانی، اوضاع بحرانی در درون رژیم را بحرانی‌تر کرد و سپاه پاسداران و باند خامنه‌ای را مورد رئیس‌جمهور ارتجاع به خاطر ارتباط برقرار کردن میان گرانی و FATF شلاق کش کردند.
خبرگزاری نیروی تروریستی قدس در مطلبی با عنوان «دوراهی غلط روحانی / نه تعهدات FATF، نه گرانی» نوشت: روحانی مردم را در دوراهی غلط FATF و گرانی قرار داده است. در گذشته در دوراهی برجام و تحریم بود، الآن هم برجام داریم و هم تحریم وهم گرانی و مشکلات عدیده اقتصادی.

محسن کوهکن عضو مجلس ارتجاع از باند خامنه‌ گفت: برخلاف ادعای روحانی، هیچ یک از نمایندگان و منتقدان نگفته‌اند که اگر FATF را امضا کنید، اسلام به خطر می‌افتد... بخش عمده شرایط فعلی، حاصل مدیریت روحانی و دولت اوست و باید پاسخگو باشد

روزنامه سپاه پاسداران نیز می‌نویسد: آیا روحانی می‌خواهد گرانی‌های احتمالی آینده را به فرض نه پیوستن به FATF به نفع خود مدیریت کند یا می‌خواهد با این وعده اهرم فشار فراقانونی برای پیوستن به گروه ویژه اقدام مالی ایجاد کند؟! روحانی در شرایطی سعی دارد افکار عمومی را برای آغاز سهمیه‌بندی بنزین آماده کند که دولت او بنزین دونرخی را به سخره گرفت (و تک‌نرخی کرد) و وضعیت به‌قدری عجیب شده است که برای توجیه سازی روی قیمت بنزین در جهان و چند نرخی بودن آن دست گذاشته می‌شود.

خبرگزاری سپاه پاسداران با انتشار کلیپی بر روی تناقض‌های حرفهای قبلی و فعلی روحانی انگشت گذاشت و در توضیح آن نوشت: از وعده ارزانی ۲۰ درصدی با برجام تا وعده ۲۰ درصدی با FATF :

 روحانی در ۲۰مهر ۹۴ می گوید:‌«ما چرا دنبال مذاکره رفتیم؟ آنچه برای ما مهمه رونق اقتصادی کشور ماست. من به‌عنوان نماینده شما، به‌عنوان خادم شما چه جور رضایت بدم که به خاطر تحریم هر جنسی که وارد کشور می‌شد و هنوز هم البته تا تحریم هست این‌چنین است، ۱۵ تا ۲۰ درصد اضافه از جیب مردم پرداخت بشه. ما حق نداریم ما حق نداریم از جیب مردم شعار بدیم. هر که میخواد شعار بده از جیب خودش. از زندگی خودش، نه از زندگی فقرا، نه از زندگی محرومین.
ما الآن می‌خواهیم با بانک‌های خارجی کارکنیم بدون کار کردن با بانک‌های خارجی اقتصاد ما حل نمیشه حل میشهمنتهی با ۲۰ درصد گران‌تر شما جنس وارد می‌کنی از این صرافی به آن صرافی از آن صرافی به آن صرافی ۲۰ درصد گران‌تر برایت درمی‌آید اگر با سیستم بانکی باشه ۲۰ درصد ارزان‌تر درمی‌آید بحث هزینه هست میگویید اف ای تی اف باشه یا نباشه؟ یکنفر نمی آید بگه اف ای تی اف باشه یعنی ۲۰ درصد ارزانتر، اف ای تی اف نباشه یعنی ۲۰ درصد گرانتر خب اونی که شعار میده بیاید هزینه اش را پرداخت بکنه».

در همین حال، مهدی محمدی عضو سابق تیم مذاکره‌کننده اتمی رژیم به پیامدهای گره خوردن سرنوشت برجام با دولت آخوند روحانی نوشت: ظریف یا نباید آینده خود را چنین محکم به آینده برجام گره می زد یا اینکه باید می توانست آینده برجام را مدیریت کند. برجام اکنون آینده‌ای ندارد. گذشته‌اش هم ازدست‌رفته است.