روزنامه های آلمان: جمهوری اسلامی در سال ۲۰۱۸ دست‌کم ۷ بار اقدام به آزمایش موشک‌های میان برد کرده است.

 

به گزارش روزنامه آلمانی ولت ام زونتاگ، رژیم آخوندی در سال جاری میلادی هفت موشک میان برد و پنج موشک کوتاه‌ برد و کروز را آزمایش کرده و شمار آزمایش‌های موشکی آن نسبت به سال گذشته میلادی دو برابر شده است.

این روزنامه می‌نویسد: آزمایش‌های موشکی و تولید موشک‌های میان برد توسط جمهوری اسلامی می‌توانند نقض توافق هسته‌ای کشورهای پنج به‌اضافه یک با رژیم ایران محسوب شوند. بر اساس اطلاعاتی که صحت آن‌ها از طریق دسترسی به منابع متفاوت تائید شده است، جمهوری اسلامی در سال ۲۰۱۸ دست‌کم ۷ بار اقدام به آزمایش موشک‌های میان برد کرده است.


گزارش روزنامه آلمانی ولت ام زونتاگ به نقل از سازمان‌های اطلاعاتی غربی، می‌افزاید: فعالیت‌های موشکی رژیم ایران به‌ویژه آزمایش موشک‌های میان برد به نگرانی‌های بین‌المللی و منطقه‌ای دامن زده است


یادآوری می‌کنیم که روز ۱۰ آذرماه وزیر خارجه آمریکا آزمایش یک موشک میان برد حکومت آخوندی را به‌عنوان نقض قطعنامه ۲۲۳۱شورای امنیت محکوم کرد.
این آزمایش موشکی هم‌چنین از سوی دولت‌های فرانسه، انگلستان، آلمان و جمهوری کوزوو محکوم شد و برگزاری جلسه شورای امنیت به درخواست انگلستان و فرانسه را به دنبال داشت.