اعتراض دانشجویان در دانشگاههای مختلف علیه سیاستهای سرکوبگرانه رژیم و وضعیت وخامت بار مردم

 

در آستانه ۱۶ آذر روز دانشجو، دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف، علیه سیاست‌های سرکوبگرانه رژیم و همچنین وضعیت وخامت بار زندگی مردم در نظام آخوندی دست به اعتراض زدند.

روز چهارشنبه ۱۴ آذر در جلسه‌ای که به‌منظور سخنرانی آخوند روحانی دریکی از سالن‌های دانشگاه سمنان برگزارشده بود، دانشجویان علیه سیاست‌های اقتصادی رئیس‌جمهور ارتجاع شعار دادند: تورم گرانی جواب بده روحانی


دانشگاه‌های مختلف کشور نیز در آستانه روز دانشجو شاهد اعتراضات دانشجویان علیه سرکوب و چپاول رژیم آخوندی بود. دانشجویان در همبستگی با کارگران اعتصابی، خواستار آزادی دانشجویان و کارگران زندانی‌شده و با مزدوران رژیم درگیر شدند.

دانشجویان در دانشگاه پلی تکنیک تهران شعار دادند:  دانشجوی زندانی آزاد باید گردد، کارگر زندانی آزاد باید گردد. 

در دانشگاه نوشیروانی بابل دانشجویان با شعار زندانی سیاسی آزاد باید گردد، خواستار آزادی زندانیان سیاسی شدند.

در دانشگاه تبریز دانشجویان از جمله شعار دادند: دانشجو می میرمد ذلت نمی‌پذیرد. نترسید نترسید ما همه باهم هستیم

کارگران کارخانه آهن اسفنجی کرانی بیجار در اعتراض به انتقال این کارخانه، دومین روز اعتصاب خود را پشت سر گذاشتند. صبح روز سه‌شنبه ١٣آذر، کارگران کارخانه آهن اسفنجی و اهالی کرانی در استان کردستان تجمع بزرگی در اعتراض به انتقال این کارخانه به شهرستان بیجار برگزار کردند. در پی این اعتراض، اهالی کرانی جاده‌ها را بسته و مانع خروج کامیون های خاک شدند، آنها  نیز خاک را وسط جاده خالی کردند.



در همبستگی با کارگران اعتصابی در ایران، اتحادیه سراسری حمل‌ونقل جاده‌ای متحده انگلستان ( یو آر تی یو ) از تظاهرات کارگران در ایران حمایت کرد و در فراخوانی خطاب به کمیسر عالی حقوق بشر ملل متحد، خواستار اقدام فوری برای آزادی کارگران زندانی شد