دوازدهمین روز اعتصاب کارگران شجاع نیشکر هفت تپه

 

قیام ایران-شماره ۲۲۴

کارگران شجاع نیشکر هفت تپه در دوازدهمین روز اعتصاب خود بساط نمایش جمعه رژیم در شهر شوش را بر هم زدند

کارگران به‌جان‌آمده مجتمع صنعتی نیشکر هفت‌تپه در روز جمعه ۲۵آبان (۱۶نوامبر) با تجمع در مقابل فرمانداری شوش و تظاهرات در خیابان‌های شهر برای دوازدهمین روز به اعتصاب خود ادامه دادند. آن‌ها شعار می‌دادند: «نترسید نترسید ما همه باهم هستیم»، «هیهات مناالذله». کارگران، در اعتراض به، به نابودی کشاندن این قطب اقتصادی کشور توسط رژیم آخوندی، در اقدامی نمادین، تابوت شرکت نیشکر هفت‌تپه را تشییع کرده و شعار می‌دادند: «عزا عزاست امروز روز عزاست امروز». کارگران که از قسمت‌های مختلف این کارخانه هستند، سپس در محل برگزاری نمایش جمعه رژیم تجمع کردند و با پشت کردن به آخوند سخنران این مراسم، و با سردادن شعارهای «حسین حسین شعارشان، دزدی‌ها افتخارشان» و «رو به میهن، پشت به دشمن»، «کارگر می‌میرد؛ ذلت نمی‌پذیرد»؛ «مرگ بر ستمگر؛ درود بر کارگر»این مراسم ریاکارانه و فرمایشی را بر هم زدند.

مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه حدود چهار هزار کارگر رسمی، پیمانی و قراردادی شاغل دارد. دور جدید اعتصاب کارگران در اعتراض به پرداخت نشدن ماه‌ها حقوق و حق بیمه و دیگر مطالبات معوقه آن‌ها و وضعیت محنت‌بار معیشتی عموم کارگران صورت می‌گیرد. کارگران خواستار تشکیل شوراهای مستقل کارگری و تعیین تکلیف وضعیت این مجتمع بزرگ اقتصاد کشور هستند. مقامات رژیم و کارفرمای چپاولگر، هر بار با دادن وعده‌های پوشالی از رسیدگی به خواست‌های برحق کارگران سرباز می‌زنند.

 خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران، با درود به اعتصابگران گفت: کارگران نیشکر هفت‌تپه با شعار «نه تهدید نه زندان دیگر اثر ندارد»، علیه ستم و ظلمی که به کارگران روا می‌شود به‌پاخاسته و با شعار «گرسنه‌ایم گرسنه»، هر انسان آزاده‌ای را به قیام علیه رژیم غارتگر آخوندی فرامی‌خوانند. وی از عموم ارگانهای بین‌المللی مدافع حقوق بشر و سندیکاها و اتحادیه‌های کارگری در سراسر جهان خواست که به حمایت از کارگران اعتصابی در ایران برخیزند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۵آبان ۱۳۹۷ (۱۶نوامبر ۲۰۱۸)