خروش کارگران هفت‌تپه در یازدهمین روز اعتصاب

 

یازدهمین روز اعتصاب و اعتراض کارگران نیشکر هفت‌تپه، اعتصاب و اعتراض کسبه و بازاریان ارومیه، غرف داران یاسوج، کارگران معدن مس میدوک کرمان، کارگران فضای سبز شهرداری کاشان، کارگران روغن نباتی جهان در زنجان،  کارگران اخراجی شرکت پیمانکاری تصفیه‌خانه فاضلاب شهری داراب و غارت‌شدگان موسسه کاسپین در کرمان

روز پنج‌شنبه ۲۴آبان ۹۷ کارگران نیشکر هفت‌تپه در شهر شوش در یازدهمین روز اعتصاب خود با شعار «نترسید نترسید ما همه باهم هستیم» دست به راهپیمایی زدند. آنان در برابر فرمانداری رژیم تجمع کرده و شعار می‌دادند: نه تهدید نه زندان دیگر اثر ندارد، دولت مختلس پیوندتان مبارک. 

یکی از کارگران زحمتکش طی سخنانی در مقابل فرمانداری رژیم گفت: آقایانی مسئولانی که الان آقازاده هاتون دارند در این کشورهای خارجی با پولی که دارید از جیب ما خرج می‌کنید، عشق‌وحال می‌کنند (تو آمریکایند همشون) بچه‌های شیرخوار این کارگرا به خاطر شیر خشک اشکاشون درآمد. بچه هامون به خاطر بی پولی و بهانه گرفتن اشکشون درآومد. مطمئن باشید این اشکها را بخدا قسم به سلاح تبدیل می کنیم و به طرف ظالمانی می گیریم که حقمان را دارند می‌خورند.

وی در قسمت دیگری از تظاهرات گفت: یک‌چند روز است که داریم اعتصاب می‌کنیم و صدامون به هیچ جایی نمی رسه ولی اگر یکی از مسئولان اتفاقی براش می‌افتاد کل صداوسیما پخشش می‌کرد. الان میگند اگر به پول نیاز داری. این اشک‌ها به خاطر خودم نیست خیلی‌ها دارن بهمون زنگ می زنن خیلی‌ها مشکل‌دارند ولی اگه اشک را از چشم مسئولان در می آوریم. دنیا این‌طور نمی‌ماند گرد است نوبت ما هم میشه. 

یکی از هموطنان طی گزارشی با ارسال کلیپی از این تظاهرات گفت: بسم‌الله الرحمن الرحیم اینجا شهرستان شوش دانیال پنجشنبه ۲۴ مهرماه . هوای بسیار قشنگی است بارونی کارگرا رفتند جلوی فرمانداری تجمع کردن . کارگرا برای حق‌طلبی نه باران می شناسه و نه آفتاب نه سنگ. حق‌طلبی حق‌طلبی است متأسفانه فرماندار مصاحبه میکنه میگه این‌ها مشکلشون حقوقه در حالیکه مشکل اصلی کارگران این بخش خصوصی است که باید از شرکت برن بیرون و کس دیگه ای بیاد این شرکت را تحویل بگیرد. بخش غارتگر رانت خوار.
کارگران اعتصابی هفت‌تپه همبستگی خود با کارگران مجتمع فولاد اهواز شعار می دادند:‌ فولاد، هفت‌تپه پیوندتان مبارک.

 
اعتصاب کسبه و بازاریان ارومیه
بازاریان و مغازه‌داران در ارومیه از صبح پنجشنبه ۲۴ آبان ماه در اعتراض به گرانی، کسادی بازار دست به اعتصاب زدند. آن‌ها محل کسب‌وکار خود را بستند و از بازار خارج شدند.

تجمع اعتراضی کسبه و غرفه داران یاسوج
گروهی از کسبه و غرفه داران جمعه‌بازار یاسوج در اعتراض به تعطیل شدن محل کسب‌وکار خود در مقابل استانداری رژیم در کهگیلویه و بویراحمد سفره خالی پهن کردند.

 تجمع اعتراضی کارگران معدن مس میدوک کرمان 
به دنبال بازداشت هفت تن از کارگران معدن مس «میدوک» در استان کرمان به اتهام شرکت در تجمع اعتراضی، شماری از کارگران این معدن دست به تجمع زدند.
کارگران بازداشت‌شده در اعتراض به نابرابری دستمزد کارگران قراردادی و رسمی اعتصاب کرده بودند.

تجمع اعتراضی کارگران فضای سبز شهرداری کاشان 
کارگران فضای سبز شهرداری کاشان برای چندمین روز متوالی مقابل شورای شهر قلابی این شهر در اعتراض به انتقال از پیمانکار شهرداری به پیمانکار خصوصی تجمع کردند.

تجمع اعتراضی کارگران روغن نباتی جهان زنجان  
کارگران کارخانه روغن نباتی جهان در زنجان، روز چهارشنبه ۲۳ آبان ماه برای سومین روز متوالی در اعتراض به دریافت نکردن حقوقشان از خردادماه سال جاری و همچنین ۴ ماه معوقات مزدی از سال‌های ۹۵ و ۹۶ و مشکلات بیمه، در مقابل استانداری رژیم در این شهر تجمع کردند.
 
جمعی از کارگران اخراجی شرکت پیمانکاری تصفیه‌خانه فاضلاب شهری داراب تجمع اعتراضی برگزار کردند. استفاده از نیروی بومی از خواسته‌های تجمع‌کنندگان است.

جمعی از غارت‌شدگان موسسه کاسپین در کرمان در مقابل این موسسه غارتگری متعلق به سپاه پاسداران دست به تجمع و اعتراض زدند.