بیانیه همبستگی اتحادیه بین‌المللی کارگران صنعتی انگلستان با اعتصابات در ایران


اتحادیه بین‌المللی کارگران صنعتی انگلستان (آی دبلیو دبلیو)IWW که برای احقاق حقوق کارگران فعالیت می‌کند،‌ همبستگی خود را با رانندگان ایرانی کامیون‌ها که در حال حاضر اعتصاب آن‌ها برعلیه دولت (ایران) در جریان است اعلام می‌کند.

این اتحادیه گزارش‌های زیر را در رابطه با آخرین سری اقدامات کامیونداران و سایر کارگران در داخل ایران از داخل کشور دریافت کرده است:
رانندگان کامیون پرتلاش ایران در چهارمین دور اعتصاباتشان که از روز پنجشنبه اول نوامبر (۱۰ آبان) آغازشده است خواستار آزادی همکاران دستگیرشده خود و اعتراص نسبت به افزایش قیمت قطعات یدکی شدند.
همچنین این اتحادیه از مغازه‌داران و بازار که در شهرهای تهران، اصفهان، مشهد، تبریز، شیراز، کرمان، نورآباد در استان لرستان، بابل، گرگان، ملارد، سقز و بانه اعتصاب کرده‌اند و نسبت به افزایش قیمت‌ها و تورم ناگهانی اعتراض کرده‌اند حمایت کرد.

اتحادیه بین‌المللی کارگران صنعتی انگلستان (آی دبلیو دبلیو)IWW، ضمن حمایت از خواست اعتصابیون در ایران، همه سازمان‌های کارگری را فراخواند تا پایمال کردن حقوق اساسی کارگران در ایران را محکوم کرده و از دیکتاتوری حاکم در ایران، خواست تا به حقوق اولیه کارگران و به تمام قوانین بین‌المللی کار احترام بگذارد و خواستار آزادی سریع و بدون قید و شرط همه کارگران و رانندگان کامیون که در جریان اعتصاب دستگیرشده‌اند، شد.

۱۴ نوامبر۲۰۱۸(۲۳ آبان۱۳۹۷)