اعتصاب و تحصن سراسری معلمان و فرهنگیان



از صبح یکشنبه ۲۲ مهر ماه، معلمان و فرهنگیان در ده‌ها شهر کشور علیه ستم و سرکوب رژیم آخوندی اعتصاب و تحصن سراسری کردند. معلمان و فرهنگیان از جمله در شهرهای تبریز، سردرود، جلفا، شاهین دژ، اصفهان، زرین شهر، سمیرم، شاهین شهر، کرج، ایوانغرب، ایلام، بوشهر، تهران، نسیم شهر، شهرکرد، لردگان، مشهد، تربت حیدریه، تربت جام، گناباد، نیشابور، گرمه، بجنورد، کازرون، لامرد، فیروزآباد، شیراز، رزن، تاکستان، سنندج، پاوه، اسلام آبادغرب، روانسر، یاسوج، رومشکان، خرم آباد، الیگودرز، بابل، آمل، ساری، سرخ‌رود، اراک، همدان، و یزد در اعتراض به وضعیت معیشتی و زندگی در زیر خط فقر، از رفتن به کلاسهای درس خودداری کرده و در دفاتر دبیرستانها و مدارس تجمع کردند.

معلمان آزاده و برخی از دانش آموزان آنها از اعتصاب سراسری معلمان گزارش دادند:

شاهین شهر:‌اعتصاب و تحصن سراسری معلمان و فرهنگیان
مشهد:‌ما دبیران دبیرستان نمونه دولتی امام رضا تحصن می کنیم و به کلاس نمی رویم پاینده و سربلند باشید.


کرمانشاه‌: اعتصاب معلمین کرمانشاه ساعت هشت و نیم صبح است هیچ معلمی سر کلاس نیامده .
فیروز آباد فارس: امروز ۲۲ مهر تحصن تحصن تحصن.
کرمانشاه: اینجا کرمانشاه است مدرسه فردوسی امروز اعتصاب کرده اند معلم ها هم ما  را فرستادند توی حیاط. هیچ معلمی حاضر نشده .

رژیم آخوندی نیز در وحشت از همه گیر شدن این اعتراض و سرایت آن به سطح شهرها، مأموران انتظامی و لباس شخصی خود را بسیج کرد. در کرج نیروهای سرکوبگر انتظامی در مقابل برخی از مدارس مستقر شدند.

گزارش خبرنگار سیمای آزادی از کرج: اعتصاب و تحصن سراسری معلمان و فرهنگیان:
با سلام من خبرنگار سیمای آزادی هستم. از شهر کرج امروز ۲۲مهر ماه ۱۳۹۷ در پی اعتصاب کامیونداران و بازاریان امروز معلم های ما دست به اعتصاب زدند. شرایط بسیار سخت است و معلم های ما سر کلاس حاضر نمی شوند از صبح ما نه تلفن داشتیم تلفنهامون قطع شد و اینترنت هم به سختی. علاوه بر اینکه سرعتش را کم کرده اند ساعاتی که اعتصابات هست متاسفانه اینترنت ما هم قطع می شه تا اطلاع رسونی نتوانیم به همدیگر بکنیم .اعتصابات فردا هم ادامه دارد این دو روز را معلم ها اعتصاب هستش و امیدواریم که نتیجه بده و زودتر از شر این حکومت آخوندی نجات پیدا کنیم.

در مریوان، دانش آموزان در حمایت از خواسته های معلمان خود، مدارس را تعطیل کردند.

مریوان:‌اعتصاب و تحصن سراسری معلمان وفرهنگیان
هم اکنون ۲۲ مهر ۹۷ تعطیلی مدارس مریوان توسط دانش آموزان .
یک معلم در مقابل دانش آموزان: اعتراض به حقوق و دستمزد زیر خط فقر برای تمام اقشار جامعه - در اعتراض به وجود تبعیض در ساختار نظام آموزشی- در اعتراض به اختلاس و غارت صندوق فرهنگیان- در اعتراض به عدم داشتن تشکل یابی مستقل - در اعتراض به منزلت از دست رفته معلمان - در اعتراض به محتوای کتب آموزشی - خیلی دیگه هست در اعتراض به یازده ماده بیشتر شد در اعتراض به ازدحام دانش آموزان در کلاس(اعتصاب می کنیم). 

 معلمان اعتصابی سراسر کشور خواستار آزادی همکاران زندانی خود هستند.

مریم رجوی با درود به معلمان آزاده که علیه ظلم‌وستم آخوندی دست به تحصن زده اند، گفت:‌ وضعیت فاجعه بار معلمان شاغل و بازنشسته محصول سیاستهای چپاولگرانه و سرکوبگرانه رژیم ضد فرهنگی آخوندهاست و تا این رژیم بر سر کار است وخیمتر هم می‌شود.
وی عموم مردم به ویژه جوانان را به همبستگی با فرهنگیان که با انواع تبعیضها و مشکلات دست به‌گریبانند، فرا‌خواند و گفت: اعتصاب معلمان و فرهنگیان در ادامه اعتصاب رانندگان زحمتکش کامیون و اعتصاب بازاریان درهفته گذشته، نشان از شعله ورتر شدن خشم و نفرت عموم مردم از رژیمی است که تنها شکنجه و اعدام، جنگ و تروریسم، فقر و بیکاری و فساد و چپاول برای مردم ایران به ارمغان آورده است.