سه روز پس از سیل شدید در مازندران بسیاری از مردم روستاها بدون آب و غذا

 

آخرین گزارشها از خسارات سیل در استان مازندران حاکیست، که تاکنون ۲۶۵۰ واحد مسکونی خسارت دیده‌‌اند. ۸۲ واحد مسکونی نیز به شدت تخریب شده و حدود ۷هزار میلیارد ریال به تأسیسات زیربنایی استان خسارت وارد شده است.

رسانه‌های رژیم هم‌چنین به وضعیت وخیم مناطق آسیب‌دیده در جریان سیل در استان مازنداران اعتراف کردند و نوشتند که سه روز از سیل ویرانگر مازندران می گذرد و هنوز اهالی برخی روستاهای تنکابن و رامسر بدون آب و برق و غذا در روستاها گرفتار و محبوس مانده مانده‌اند.

خبرگزاری حکومتی مهر نوشت: بارش بیش از ۳۰۰ میلی متر باران تنها در ۲۰ ساعت در استان مازندران به‌ویژه در غرب این استان چهره شهر و روستاها را دگرگون کرده و خسارت های بی شماری را بر پیکر شهرها و روستاهای غرب این استان به ویژه تنکابن و رامسر وارد کرده است. تا چشم کار می‌کند گل ولای است و سنگ و چوب، رودخانه ها گویی وحشی و دیوانه وار به هر طرف راهشان را بازکرده و مسیرشان را گم کرده اند.
این منبع حکومتی افزود: روستای «پلطان» تنکابن به طورکلی و بنا بر گفته کارشناسان صد در صد تخریب شده و تمامی تأسیسات زیر بنایی آن طعمه سیل شده است، حتی جغرافیای آن نیز دیگر قابل تشخیص نیست زیرا جاده ، پل ارتباطی و تمامی تیرهای برق و لوله های آب آن را آب برد و منازل مردم غرق در آب و گل است.
مردم این روستا و ۴ روستای دیگر به دلیل تخریب پل ارتباطی محصور در آب و سنگ هستند و برق، آب و گاز و تلفنشان قطع است.
آنان از نداشتن سوخت بیشترین گلایه را دارند و می گویند سرما رنج دهنده است و حتی فانوسی نیست که آن را روشن کنند تا در پناه نور آن، شاید نور امیدی هم به دل های غصه دارشان بتابد.