پالایشگاه هند خرید نفت خود از ایران را به صفر میرساند

 

بلومبرگ می‌نویسد: «شرکت‌های اروپایی، از شرکت عظیم نفتی توتال گرفته تا آدیداس و دایمل همگی اعلام کرده‌اند که (تجارت) خود با ایران را کاهش می‌دهند و یا بازار ایران را ترک می‌کنند...».

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفت، تجارتی در ایران باقی نمانده که اتحادیه اروپا بخواهد از آن حفاظت کند و ایالات متحده در اساس در نبرد خود برای متقاعد کردن شرکت‌ها به ترک ایران، پیروز شده است.
بلومبرگ افزود: «این مقام (وزارت خارجه) به توافق ماه اوت اشاره کرد که اتحادیه اروپا طی آن برای مقابله با تأثیر تحریم‌های آمریکا وعده یک کمک ۲۰ میلیون یورویی را به رژیم ایران داد؛ (وی گفت که این توافق) علامت روشنی است که نشان می‌دهد توان تأثیرگذاری اقتصادی اتحادیه اروپا برای مقابله با تحریم‌های ایالات متحده، بسیار ناچیز است».

رویتر به نقل از منابع آگاه خبر داد که پالایشگاه نفت «چنای پترولیوم» هند از ده روز دیگر، واردات و پالایش نفت خام ایران را متوقف خواهد کرد.
رویتر افزود: شرکت «بیمه متحد هند» به شرکتهای هندی از جمله «چنای پترولیوم» اطلاع داده است از ابتدای ماه اکتبر، موارد مربوط به پالایش نفت خام خریداری شده از رژیم ایران را پوشش نخواهد داد. به همین خاطر پالایشگاه چنای پترولیوم هند، بارگیری برنامه ریزی شده حدود یک میلیون بشکه را در ماه اکتبر لغو کرد.