برایان هوک: هدف آمریکا رساندن صادرات نفت رژیم ایران به صفر است

 

برایان هوک، رئیس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا در آستانه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: هدف آمریکا تحریم نفت رژیم ایران و رساندن صادرات نفت رژیم به صفر و قطع منابع مالی این رژیم است.

وی خاطر نشان کرد که هشتاد درصد درآمد رژیم ایران از نفت حاصل می‌شود واین رژیم به گروههای تروریستی، نه تنها به یمن بلکه در عراق و سوریه و به حزب‌الله لبنان نیز کمک می‌کند.
برایان هوک گفت: بعد از ۲۰۱۲ رژیم ایران ۱۶میلیارد دلار به عوامل دست نشانده اش در سوریه و عراق و لبنان و یمن هزینه کرده و ۴ و ۶دهم میلیارد دلار هم بصورت اعتباری به بشار اسد داده است مایک پمپئو به روشنی گفته است تمامی نیروهای تحت امر رژیم ایران لازم است سوریه را ترک کنند و ما بعنوان بخشی از برنامه سیاسی به آن ملزم هستیم. ما آنقدر فشار وارد می کنیم که ادامه رفتار شرورانه رژیم ایران در سوریه دخلش به خرجش نصرفد. این سیاست در مورد عراق هم صادق خواهد بود.

برایان هوک رئیس گروه اقدام ایران گفت: توافق اتمی با رژیم ایران اعلام می‌کند که این رژیم از آزمایشهای موشکی با قابلیت حمل کلاهک اتمی منع شده،‌ اما حکومت ایران با انجام چندین آزمایش موشکی نسبت به آن بی‌اعتنا بوده و ما با نظارت مایک پومپئو، مذاکره درباره این موضوع را متوقف کردیم. اکنون تحریمها را مورد کسانی که مرتکب نقض تحریم می‌شوند شروع کردیم و تا کنون بیش از ۱۰۰ کمپانی آمادگیشان را برای رعایت تحریمها اعلام کرده‌اند.
برایان هوک تاکید کرد: توافق جدید با رژیم ایران یک توافق فردی و بین دو دولت مثل دولت قبلی نخواهد بود، بلکه ما بدنبال امضای یک پیمان هستیم که معنای آن، این است که کنگره باید آن را امضا کند.