توقف پروازهای ایرفرانس به ایران

 

رادیو بین‌المللی فرانسه خبر داد، ایرفرانس از روز سه‌شنبه ۱۸ سپتامبر (۲۷ شهریور) پروازهای خود را به ایران قطع کرده و به جمع دیگر کمپانیهای غربی مانند توتال، پژو، رنو، بریتیش ایرویز پیوسته است.

این منبع هم‌چنین به نقل از روزنامه فرانسوی لوموند نوشت: پیامدهای وخیم اعمال تحریم های آمریکا به خوبی در ایران محسوس است. از ۶ اوت گذشته تعلیق نقل و انتقالات مالی و واردات کالاهای ضروری و اعمال مجازات بر صنعت اتومبیل و هواپیمایی تجاری آغاز شد.

لوموند افزود: حسن روحانی اطمینان داده است که بحران بازار ارز در ایران برطرف شده اما ریال، همچنان به سرعت ارزش خود را در برابر دلار از دست می دهد. روز یکشنبه یک دلار آمریکا به قیمت ۱۴ هزار و ۳۰۰ تومان خرید و فروش می شد در حالیکه قیمت یک دلار آمریکا در فوریه ۲۰۱۸ (بهمن‌ماه ۹۶) ۴ هزار تومان بود. یعنی طی این مدت، ارزش ریال ٧٢ درصد کاهش یافته است.

شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز اعلام کرد از روز شنبه ۳۱ شهریور به پروازهای مستقیم خود از لندن به تهران پایان می‌دهد.

بر اساس این خبر آخرین پرواز این شرکت هواپیمایی از تهران به لندن نیز اول مهر خواهد بود. مقامهای بریتیش ایرویز اعلام کردند: "از آنجا که فعالیت در مسیر لندن به تهران در حال حاضر توجیه اقتصادی ندارد ما این پروازها را به‌حالت تعلیق درمی‌آوریم".