رئیس‌جمهور آمریکا: ما باید تضمین کنیم که همه مسیرهای رژیم آخوندی به تسلیحات اتمی، مسدود شود

 

ریک پری وزیر انرژی آمریکا در سخنرانی روز دوشنبه خود در اجلاس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره دستگیری دیپلمات‌تروریست حکومت آخوندی اسدالله اسدی به‌خاطر توطئه بمب‌گذاری تروریستی در گردهمایی بزرگ مقاومت و دستگیری دو جاسوس رژیم در آمریکا به سخنرانی پرداخت.

وی گفت: «یک دیپلمات رژیم ایران در ماه ژوئیه(تیرماه) به‌خاطر فراهم‌کردن و تحویل مواد انفجاری به تروریست‌هایی که قصد داشتند در یک گردهمایی سیاسی در فرانسه بمب‌گذاری کنند، دستگیر شد؛ و در آمریکا، وزارت دادگستری ما در ماه گذشته، دو فرد را به‌خاطر جاسوسی به نیابت از رژیم ایران، دستگیر کرد».

وزیر انرژی آمریکا در این سخنرانی، نامه رئیس‌جمهور آمریکا به اجلاس آژانس را نیز قرائت کرد؛ دونالد ترامپ در این نامه تأکید کرده است: ما باید تضمین کنیم که... همه مسیرهای رژیم تهران به تسلیحات اتمی، به‌طور دائم مسدود شود.
وزیر انرژی آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود توافق اتمی با رژیم را توافقی ناقص خواند، و افزود: «ما تحریم‌های کلیدی را مجدداً برقرار می‌کنیم و فقط در پی توافقی هستیم که به‌طور کامل به برنامه اتمی رژیم ایران، فعالیت آن در زمینه تکثیر و اقدامات بی‌ثبات‌کننده آن پاسخ بدهد».