دفن مخفیانه پیکرهای سه زندانی سیاسی کرد

 

دژخیمان خامنه ای پیکرهای سه زندانی سیاسی کرد: زانیار و لقمان مرادی و رامین حسین‌پناهی، را پس از اعدام، به خانواده شان نداده و مخفیانه دفن کرده اند.

وکیل رامین حسین پناهی دادگاه او را ناعادلانه خواند و گفت موکلش .... برای اعتراف تلویزیونی تحت فشار قرار گرفته بود.

صالح نیکبخت، وکیل زانیار و لقمان مرادی، نیز اعدام این دو زندانی سیاسی کرد را غیرقانونی خواند. وی گفت حکم اعدام به اتهام محاربه در حالی اجرا شده که هنوز اتهام قتل عمد لقمان و زانیار مرادی رسیدگی نشده و پرونده باز بوده است.
رویتر با اشاره به اعدام سه زندانی سیاسی کرد به نقل از سازمان های مدافع حقوق بشر که خواستار لغو اعدام آنها شده بودند نوشت:‌ این زندانیان بصورتی عادلانه محاکمه نشده اند.

خانم آگنس کالامارد گزارشگر ویژه اعدامهای غیرقانونی و خودسرانه اعدام زندانی سیاسی رامین حسین پناهی را یک قتل سیاسی و تنفر انگیز خواند و گفت:‌ هیچ کلمه یی برای محکوم کردن این اعدام به اندازه کافی قوی نخواهد بود. اعدام رامین حسین پناهی قتل خودسرانه توسط رژیم ایران به حساب می آید. تنفر انگیز است.

رویتر گزارش داد: اعدام سه زندانی کرد در حالی صورت گرفت که روز جمعه فراخوانهایی از طرف دو گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد داده شد که از اعدام آنها اجتناب شود. آنها طی اطلاعیه هایی گفتند این زندانیان بصورتی عادلانه محاکمه نشده اند.
رویتر افزود: رژیم ایران دارای بالاترین تعداد اعدام در جهان است و گزارش عفو بین‌الملل نشان می‌دهد، ۵۱ درصد کل اعدامهای ثبت شده در جهان در سال ۲۰۱۷ در ایران انجام شده است.