وزیر خارجه آمریکا یک نهاد جدید برای پیشبرد اقدامات علیه رژیم آخوندی را اعلام کرد

 

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا طی پیامی درباره تشکیل یک نهاد جدید در این وزارت‌خانه برای پیشبرد و هماهنگی اقدامات علیه رژیم آخوندی را اعلام کرد.

وی گفت: «مقابله با فعالیت شرورانه رژیم ایران از اولویت‌های کلیدی رئیس‌جمهور آمریکاست. گروه اقدام رژیم ایران که توسط نماینده ویژه برای ایران برایان هوک هدایت می‌شود، یک رویکرد هماهنگ و متحد را برای پاسخ‌دادن به فعالیت خصمانه رژیم ایران و حمایت از مردم ایران تضمین خواهد کرد».

پمپئو در سخنرانی روز پنجشنبه خود در مقر وزارت خارجه آمریکا، گفت: «گروه اقدام رژیم ایران، مسئول مدیریت و بررسی همه جنبه‌هایی است که وزارت خارجه در فعالیت‌های مربوط به این رژیم انجام می‌دهد. آنها مستقیماً به خود من گزارش می‌دهند. حدود ۴۰ سال است که رژیم تهران مسئول به‌کارگیری خشونت و رفتار بی‌ثبات‌کننده علیه آمریکا، متحدان و دوستان ما و طبعاً علیه مردم ایران بوده است».
وزیر خارجه آمریکا با اشاره به خروج دونالد ترامپ از توافق اتمی با رژیم آخوندی، افزود: «پرزیدنت ترامپ استراتژی ما را در قبال رژیم ایران یک تعهد واقعی چند ملیتی کرده و گروه اقدام رژیم ایران در این رابطه نقشی کلیدی در پیشرفت‌های بعدی ایفا خواهد کرد.
برایان هوک که هدایت هماهنگی اقدامات علیه رژیم آخوندی را برعهده دارد در سخنان خود اعلام کرد هدف تحریم‌ها علیه دیکتاتوری آخوندی محروم‌کردن رژیم از درآمدها برای تأمین مالی تروریسم است و آمریکا می‌خواهد تا روز ۴ نوامبر خرید نفت از این رژیم را به صفر برساند.
وی گفت: «ما یک رویکرد همه‌جانبه را در رابطه با رژیم ایران اتخاذ کرده‌ایم؛ چرا که ابعاد اقدامات شرورانه (این رژیم) طیف گسترده‌یی را در بر می‌گیرد؛ از جاه‌طلبی‌های آن برای تسلیحات اتمی گرفت تا حمایتش از تروریسم، فعالیت‌های سایبری، تکثیر موشک‌های بالستیک و بسیاری موارد دیگر. رژیم ایران نیرویی برای بی‌ثباتی و خشونت بوده است».
برایان هوک اضافه کرد: «استراتژی جدید ما به تمامی اشکال تهدیدات رژیم ایران می‌پردازد و گروه جدید اقدام رژیم ایران بر روی اجرای این استراتژی متمرکز خواهد بود. این تیم متعهد به یک تلاش قوی جهانی برای تغییر رفتار رژیم ایران است».
این مقام وزارت خارجه آمریکا سپس تأکید کرد که بسیاری از فعالیت‌های نهاد جدید تحت مسئولیت او، پیشبرد مفاد ۱۲ ماده‌یی است که مایک پومپئو برای مقابله با رژیم آخوندی در ماه می گذشته اعلام کرده و بیشتر بر روی مقابله با جاه‌طلبی‌های اتمی و تروریسم رژیم و بازداشت شهروندان آمریکایی متمرکز است.
برایان هوک در ادامه گفت: «هدف تحریم‌ها محروم‌کردن رژیم ایران از درآمدها برای تأمین مالی تروریسم است. این هدف حداکثر فشار اقتصادی است. وقتی به حجم پولی که رژیم ایران برای اسد، شبه نظامیان شیعی و حزب‌الله لبنان فراهم می‌کند، نگاه کنید، می‌بینید که میلیاردها و میلیاردها دلار است. ما باید به نقطه‌یی برسیم که این جریان‌های درآمد را بخشکانیم. ما تیم‌هایی از وزارت خارجه و وزارت خزانه‌داری داشتیم که تا به الآن... از ۲۴ کشور در اکثر مناطق دنیا بازدید کرده‌اند ما با متحدانمان در سراسر دنیا گفتگوهای بسیار خوبی داشتیم؛ چرا که... طیف تهدیدهای رژیم ایران...، به‌خصوص تهدید موشکی، سایبری، تجاوزات دریایی، و تروریسم این رژیم... نگرانی‌های کشورهای دیگر هم هستند.
برایان هوک نماینده ویژه وزارت خارجه برای ایران با اشاره به دور دوم اعمال مجدد تحریم‌ها در ۴ نوامبر برابر با ۱۳ آبان، گفت: «هدف ما این است که واردات هر کشوری را از ایران تا ۴ نوامبر به صفر برسانیم و آماده ایم با کشورهایی که وارداتشان را کاهش می‌دهند، مورد به مورد کار کنیم. این تحریم‌ها روز ۵ نوامبر به مورد اجرا گذاشته خواهد شد... و از جمله شامل تحریم بخش نفتی رژیم ایران، تبادلات مالی نهادهای مالی خارجی با بانک مرکزی رژیم ایران، کشتی‌رانی و کشتی‌سازی خواهد بود».
وی تأکید کرد: «ما در نظام تحریم‌هایمان آماده‌ایم تا تحریم‌های ثانویه را بر دولت‌های دیگری که به تجارت با رژیم ایران ادامه می‌دهند اعمال کنیم».