اعتصاب و اعتراضات ضدحکومتی در شهرهای میهن

 

روز پنجشنبه ۲۵ مرداد ماموران سرکوبگر شهرداری اهواز به منظور تخریب یک ملک، عازم منطقه فرهنگیان در منطقه ۳ اهواز شدند.

صاحبان ملک با ماموران سرکوبگر شهرداری به مقابله پرداختند و روی لودر آنها بنزین ریخته و آن را به آتش کشیدند.

صاحبان ملک که بسیار از این عمل ماموران شهرداری خشمگین شده بودند؛ به سمت شهرداری منطقه ۳ رفته و ضمن کندن درب ورودی شهرداری؛ آن را آتش زده است.

اعتصاب کارگران شهرداری دارخوین برای دومین بار در یک هفته
کارگران شهرداری دارخوین از توابع شهرستان شادگان، در اعتراض به نپرداختن ۵ماه حقوق عقب افتاده برای دومین بار در یک هفته دست از کار کشیده و اعتصاب کردند.کارگران اعتصابی در مقابل شهرداری دارخوین تجمع کردند.

تجمع اعتراضی کنتور نویسان سازمان آب
کنتور نویسان سازمان آب در اعتراض به کم بودن حقوق و شرایط سخت کار و نوع قراردادهایشان در مقابل دفتر عضو مجلس ارتجاع در قم تجمع کردند.

تجمع اعتراضی جمعی از مردم در مقابل فرمانداری رژیم در مشگین شهر
جمعی از مردم مشگین شهر در اعتراض به گرانی و شرایط اسفناک اقتصادی در مقابل فرمانداری رژیم در این شهر تجمع کردند.

در کوچصفهان مردم این شهر با مامورین سرکوبگر رژیم درگیر شدند و نیروهای سرکوبگر یگان ویژه را که به کمک نیروهای محلی رژیم آمده بودند مجبور به عقب نشینی کردند.جوانان دلیر سپس به پاسگاه نیروی انتظامی تهاجم کردند و درب آنرا شکستند.

دوم. درگیری عده ای از مردم در کوچصفهان (استان گیلان) با مامورین نیروی انتظامی و شکستن درب پاسگاه به دلیل فحاشی یکی از مامورین که نهایتا با حمله مردم و جوانان به پاسگاه و شکستن درب پاسگاه، نهایتا با عقب نشینی مزدوران رژیم درهراس از گسترش اعتراضات مردمی، سرهنگ رژیم در نیروی انتظامی بنام رمضانی با عذرخواهی از مردم قضیه را خاتمه داد.
یکی از شاهدین عینی گفته است: «وسط میدان شهرداری کوچصفهان که پلیس راهنمایی ورانندگی وگاهی هم محل استقرار نیروی انتظامی کوچصفهان محسوب میشود، یکی از جوانان این شهر، موتورش را در اطرف میدان پارک کرده بود که با اعتراض مامور انتظامی روبرو شده و منجر به درگیری میشود که مردم درحمایت از جوان صاحب موتور وارد شده و نهایتا با ورود فرمانده پاسگاه کوچصفهان قضیه ظاهرا فیصله پیدا میکند اما بعداز دقایقی، یک مامورانتظامی در حالی که قمه در دست داشته مجددا وسط میدان شهرداری آمده و خطاب به مردم اقدام به فحاشی و تهدید میکند که مردم و جوانان وی را گوشمالی جدی داده و درگیری وسیع شده و با مداخله فرمانده پاسگاه او را نیز به باد کتک میگیرند و درگیری گسترش می یابد، به نحوی که مزدوران رژیم مجبور به آوردن نیروی کمکی یگان ویژه از رشت میکنند که بیش از ده ماشین یگان ویژه به کوچصفهان آمدند که مردم نیز مقاومت کرده و به سمت درب پاسگاه رفته و درب پاسگاه را شکسته و قصد ورود به داخل پاسگاه را داشتند که مزدوران رژیم اقدام به تیراندازی هوایی میکنند و از مردم میخواهند که متفرق شوند اما مردم در صحنه با ایستادگی شان میگویند: از محل نمیروند تا ماموری که اقدام به فحاشی به مردم با قمه کرده بود باید بیاید از مردم عذرخواهی کند که مامورین نیروی انتظامی رژیم ازجمله یک سرهنگ مزدورانتظامی بنام رمضانی درهراس از گسترش اعتراضات مردمی، ازمردم عذرخواهی میکند و میگوید مامور مزبور را تنبیه کرده و او را به زاهدان تبعیدش میکند».