واکنش ننگین و توجیه تراشی وقیحانه جواد ظریف به حراج دریای خزر

 

وزیر خارجه حکومت آخوندی در واکنشی ننگین به اعتراضات مردمی علیه وطن فروشی خائنانه خامنه ای و روحانی در حراج دریای خزر، به یک توجیه تراشی وقیحانه همراه با دجالبازی و مسخرگی مبادرت کرد که موجی از انزجار را برانگیخته است.

جواد ظریف دریک صحنه سازی تلویزیون تحت امر ولایت فقیه گفت: «دریا مشاع [قسمت نشده] بوده این تصور تصور درستی نبود البته زمانی که ما به آن تاکید میکردیم آنها رفتند تقسیم بندی شان را انجام دادند در آن زمان ما نسبت به آن تقسیم بندی موافق نبودیم آن تقسیماتی که خودشان رفتند انجام دادند هنوز هم معتقدیم که باید دریا بر اساس توافق همه کشورها تقسیم بشه الان تمرکز روی این هست که ایران با ترکمنستان و آذربایجان بتوانند مناطق خودشون را در زیر بستر تعیین کنند اما مناطق درسطح دریا بر اساس این کنوانسیون اصول کلی اش تعیین شده وقتی خط مبدا تعیین بشه بقیه مسائل هم حل و فصل خواهد شد.
مجری: در فضای غیر رسمی خیلی مطرح میشه که ما ۵۰ درصد داشتیم روسها ۵۰ درصد داشتند شوروی آن زمان بحثی الان راجع به درصدها شده یا نشده؟ قراره درصدمان چقدر باشه؟ یک عددی حرفش هست مثلا راجع به ۱۱ درصد صحبت میکنند.
ظریف: شما تصور بکنید دریای خزر را حالا توی این دریا سعی بکنید ایران ۵۰ درصد داشته باشه این ۵۰ درصد یا می آید تا بالای ترکمنستان و آذربایجان یعنی اینکه ترکمنستان و آذربایجان اصلا هیچ سهمی از آب ندارند یا ما باید یک کله قندی در دریای خزر بکشیم [با خنده] تا تقریبا داخل آبهای داخلی روسیه که ۵۰ درصدش برسه به ایران من کاشکی نقشه های اینها را آورده بودم.