یورواکتیو: اتحادیه اروپا باید قاطعانه به توطئه ترور در خاک اروپا پاسخ بدهد

 

به قلم دکتر آلخو ویدال کوادراس رئیس کمیته بین المللی در جستجوی عدالت

طی ۳۰ ژوئن تا اول ژوییه ۴ نفر مظنون در بلژیک، فرانسه و آلمان در ارتباط با یک حمله ترور برای بمبگذاری در گردهمایی بزرگ شورای ملی مقاومت ایران در پاریس دستگیر شدند.

سخنران اصلی در این مراسم مریم رجوی رهبر اپوزیسیون ایران بود.
از جمله این ۴ نفر یک زوج بلژیکی ایرانی تبار در بلژیک بودند که حامل بمب ۵۰۰ گرمی تی.ای.تی.پی و یک چاشنی در خودرو شان بودند که در صدد منفجر ساختن آن در این مراسم بودند. در همین زمان نفر سوم یعنی اسدالله اسدی کنسول سوم سفارت رژیم ایران در وین اتریش در آلمان دستگیر شد. فرد چهارم در فرانسه دستگیر شد که قرار است به بلژیک مسترد شود.
اما در این واقعه، اتحادیه اروپا نه تنها سکوت کرده بلکه علایمی هم هست که سیاست مماشات در این رابطه با رژیمی که در پایتخت اروپا مرتکب حمله تروریستی شده ادامه یافته است.
این نوع اقدامات رژیم ایران جدید نبوده است. در ۱۹۹۷ اتحادیه اروپا تمامی سفرایش را از ایران فراخواند و عوامل اطلاعاتی رژیم ایران را از اروپا اخراج کرد و اینکار بدنبال ترورهای رسوا در رستوران میکونوس‌ آلمان علیه مخالفان کرد ایران انجام شد. در همان زمان دادگاه آلمان حکم جلب وزیر اطلاعات رژیم ایران را صادر کرد.
سایر اعضای اپوزیسیون ایران نیز در اروپا ترور شده اند که عاملش افراد مظنون رژیم ایران بودند مانند مورد دکتر کاظم رجوی، نماینده شورا در ژنو و سفیر سابق ایران در سازمان ملل بود که در ۱۹۹۰به قتل رسید، عبدالرحمان قاسملو در وین در ۱۹۸۹ و محمد حسین نقدی فرستاده شورای ملی مقاومت ایران و دیپلومات سابق در ۱۹۹۸ در رم ترور شد.
در این ماه سرویسهای اطلاعات هلند بدون توضیحاتی اعلام کردند دو دیپلومات رژیم ایران را اخراج کرده اند.
ما می توانیم با کاهش روابط دیپلوماتیک و اخراج عواملی که با وزارت اطلاعات ایران مرتبط هستند پاسخ بدهیم تا از حملات تروریستی بیشتر در خاک اروپا جلوگیری کنیم.

به قلم دکتر آلخو ویدال کوادراس رئیس کمیته بین المللی در جستجوی عدالت (یورو اکتیو)