رژیم ایران می خواست بمبگذاری یک مسئله داخلی سازمان مجاهدین به‌نظر بیاید

بازفید نیوز روز ۲۰ تیر در گزارشی درباره توطئه بمب‌گذاری رژیم آخوندی در گردهمایی ایرانیان در پاریس، می‌نویسد: «آلمان می‌گوید رژیم ایران توطئه کرده بود تا در یک گردهمایی در حومه پاریس که مقام‌های پیشین آمریکا در آن شرکت داشتند بمب‌گذاری کند».

بازفید نیوز می افزاید:‌ دادستان‌های آلمان روز چهارشنبه رسماً یک دیپلومات رژیم ایران را به توطئه برای منفجر کردن بمب در گردهمایی سالانه اپوریسیون ایران در نزدیکی پاریس متهم کردند.
تحقیقات پیچیده در رابطه با توطئه بمبگذاری مذکور که گستره آن دست‌کم ۵ کشور را در بر می‌گیرد، در اواخر ژوئن شروع شد؛ آن هم وقتی که یک زوج بلژیکی ایرانی‌تبار توسط پلیس بلژیک متوقف و به‌خاطر داشتن ۵۰۰ گرم مواد انفجاری TATP که یک ماده قدرتمند انفجاری دست‌ساز و مورد علاقه گروه‌های تروریستی است، دستگیر شدند.
گفته می‌شود این زوج در حال بازگشت از یک ملاقات با اسدالله اسدی در لوکزامبورگ بوده‌اند. او یک دیپلمات رژیم ایران است که مأموران تحقیق آلمانی می‌گویند، یک عامل اطلاعاتی است که از سال ۲۰۰۴ در وین بوده و کسی است که مأموریتش «قبل از هر چیز شامل آن است که گروه‌های اپوزیسیون در داخل و خارج از کشور را به‌شدت تحت نظر گرفته و با آنها مقابله کند».
مأموران تحقیق آلمان می‌گویند که او مواد انفجاری را برای این زوج تهیه کرده و دستور حمله مذکور را داده است. وی که ظاهراً در حال بازگشت به اتریش بود در آلمان دستگیر شد.
یک مقام پلیس بلژیک ابعاد تحقیقات را برای بازفید نیوز (Buzz Feed News) مورد تأیید قرار داد. این مقام گفت، «این تحقیقات پیچیده‌یی است که در آن آژانس‌های بسیاری مجبورند از نزدیک با هم کار کنند. ملاقاتی در لوگزامبورگ صورت گرفته که تحت مراقبت بود و همه به‌سرعت در کنار هم کار کردند تا این بمب را کشف کرده و اسدی را دستگیر کنند. به‌نظر می‌رسد رژیم ایران می خواست این بمب گذاری‌ یک مسئله داخلی سازمان مجاهدین به‌نظر بیاید ولی ما نفر آنها را در حین عمل دستگیر کردیم».
این مقام گفت که پلیس و سرویس‌های اطلاعاتی از بلژیک و آلمان و فرانسه و لوکزامبورگ و آلبانی در این تحقیقات درگیر بودند.
بعد از مجموعه‌یی از افشاگری‌های علنی که حکومت ایران جنبش مخالفان در اروپا را با مجموعه‌یی از بمب‌گذاری‌ها و سوءقصدها در سراسر دهه‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ هدف قرار می‌داد، سرویس‌های اطلاعاتی اروپای غربی دست به اقدامات شدیدی زدند.
یک عضو سرویس اطلاعاتی یک کشور ناتو که در خاورمیانه مستقر است گفت: «رژیم ایران به‌واقع نمی‌توانست بدتر از این زمانی را برای این عملیات انتخاب کند. کشورهای اروپایی تلاش دارند توافق اتمی را سرپا نگه دارند و آنها چنین عملیات احمقانه‌یی را پیش می برند که تعدادی از کشورهای مهم اتحادیه اروپا را به خشم آورده است».