محکومیت رژیم آخوندی توسط رهبران کشورهای عضو پیمان ناتو

سران کشورهای عضو پیمان ناتو در پایان اجلاس خود با صدور بیانیه‌ای رژیم آخوندی به خاطر بی‌ثبات کردن منطقه و حمایتهای مالی از تروریسم و از جمله حمایت از گروههای شبه‌‌نظامی را محکوم کردند.

سران کشورهای عضو پیمان ناتو در نشست خود در بروکسل، از «آزمایش‎های موشکی رژیم ایران» نیز ابراز نگرانی کردند.
در بند ۴۹ بیانیه سران کشورهای عضو پیمان ناتو آمده است: ما نسبت به آزمایشات موشکی رژیم ایران که افزایش یافته اند و از فعالیتهای بی ثبات کننده در خاورمیانه نگرانیم.
بیانیه سران کشورهای عضو پیمان ناتو می‌افزاید «این رژیم باید از همه فعالیتهای ناسازگار با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل و ضمایم آن اجتناب کند. ما متعهد هستیم که دائما مطمئن شویم که برنامه اتمی رژیم ایران صلح آمیز بماند و همسو با التزامات بین المللی اش و تعهداتش باشد که هرگز در جستجوی یا توسعه یا کسب سلاح اتمی نباشد».
در ادامه بند ۴۹ بیانیه سران کشورهای ناتو آمده است: «ما بر اهمیت اینکه ایران بطور کامل همکاری منظم با آژانس بین المللی انرژی اتمی را ادامه دهد تاکید می کنیم.
ما هر نوع حمایت مالی از تروریسم شامل حمایت رژیم ایران از انواع عاملان غیردولتی مسلح را محکوم می کنیم».

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا پاسدار قاسم سلیمانی، سرکرده نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران را، بعنوان عامل ایجاد آشوب در منطقه به‌ویژه عراق و سوریه معرفی کرد و تاکید کرد: ما باید هزینه حضور قاسم سلیمانی و نهاد تحت امر او در این مناطق را بالا ببریم. وی که به منظور رایزنی بر سر جلب حمایت برای یک اقدام مشترک علیه رژیم ایران و تقویت تحریم‌ها به خاورمیانه سفر کرده بود، بر لزوم ایجاد یک ائتلاف در منطقه تاکید کرد.