مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا: ما از نزدیک برای رفتن تا ته خط توطئه تروریستی رژیم ایران کار می‌کنیم

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا طی یک کنفرانس خبری در بروکسل، درباره توطئه تروریستی رژیم آخوندی علیه گردهمایی ایرانیان در پاریس و دستگیری دیپلمات‌تروریست سفارت رژیم در وین، گفت: «ما از تمامی کشورها می‌خواهیم که در مورد استفاده رژیم ایران از سفارت‌هایش به‌عنوان پوشش دیپلوماتیک برای توطئه حملات تروریستی هوشیار باشند».

مقام ارشد آمریکایی که متن کامل سخنانش در سایت رسمی وزارت خارجه منتشر شده پیرامون سفر هیأت این کشور به عربستان، گفت: «ما درمورد این که رژیم ایران چگونه از سفارت‌هایش به‌عنوان پوششی برای توطئه حملات تروریستی استفاده می‌کند گفتگو کردیم. تازه‌ترین نمونه آن توطئه‌یی بود که بلژیک آن‌را خنثی کرد و یک دیپلومات رژیم ایران از سفارت (این رژیم) در اتریش بخشی از توطئه بمب‌گذاری در گردهمایی اپوزیسیون ایران در پاریس بود. آمریکا از تمامی کشورها می‌خواهد که به‌دقت دیپلومات‌ها در سفارت‌های رژیم ایران را مورد تحقیق قرار بدهند تا از امنیت کشورهای خودشان مطمئن شوند.
ما از تمامی کشورها می‌خواهیم در مورد استفاده رژیم ایران از سفارت‌هایش به‌عنوان پوشش دیپلوماتیک برای توطئه حملات تروریستی هوشیار باشند...».
این مقام ارشد آمریکایی افزود: «تازه‌ترین توطئه در اروپا توسط رژیم ایران فصلی دیگر از تاریخچه طولانی است که به سال ۱۹۸۴ بر می‌گردد؛ یعنی زمانی که رژیم ایران شروع به انجام هواپیماربایی در خطوط هوایی تجاری و بمب‌گذاری و سوء قصد کرد. بنابراین فقط با در نظر گرفتن اقداماتی که رژیم ایران در اروپا از سال ۱۹۸۴ انجام داده و تاکنون ادامه داشته، تمامی کشورها باید برای حفاظت از خود در قبال تهدید (این رژیم) هوشیار باشند. این تازه‌ترین نمونه آن است که رژیم ایران از پوشش دیپلماتیک برای توطئه تروریستی استفاده می‌کند و ما قطعاً خواهان آن هستیم که تمامی کشورها تصمیمات درستی در مورد امنیت خود اتخاذ کنند. ما فکر می‌کنیم که رژیم ایران تهدیدی مستمر برای کشورهاست و آنها باید که هوشیار باشند».
مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا تأکید کرد که ایالات متحده دستگیری دیپلمات رژیم آخوندی در آلمان را «بسیار جدی» تلقی می‌کند؛ وی گفت: «ما تماماً از نزدیک با بلژیک و اتریش و آلمان برای رفتن تا ته خط این توطئه کار می‌کنیم؛ (توطئه‌یی که) برای یک حمله با بمب در (جلسه‌یی در) پاریس صورت گرفت که سخنرانان آمریکایی در آن حضور داشتند. ما ادعای مسخره رژیم ایران را مبنی بر این‌که این یک عملیات فریب بوده است باور نداریم».