اظهارات وزیر خارجه آمریکا درباره توطئه تروریستی رژیم آخوندی علیه گردهمایی ایرانیان در پاریس

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: «وزیر خارجه آمریکا مایک پمپئو رژیم ایران را به استفاده از سفارت‌هایش برای طراحی حملات تروریستی در اروپا متهم کرد.

پمپئو این اظهارات را در دیدار کوتاهش از امارات متحده... و در حالی ایراد کرد که مقام‌های آمریکایی سه روز مذاکرات در عربستان را درباره مقابله با تهدیدات رژیم ایران و خشکاندن درآمد نفتی (این رژیم) به پایان بردند.
پمپئو در مصاحبه با اسکای نیوز...، گفت: «همین هفته گذشته ایرانی‌هایی در اروپا دستگیر شدند که خود را آماده انجام یک توطئه تروریستی در پاریس فرانسه می‌کردند. ما شاهد این رفتار شرورانه رژیم ایران در اروپا بوده‌ایم».
به گفته یک مقام ارشد ایالات متحده، هیأت آمریکا در مذاکرات در عربستان تحت هدایت مدیر برنامه‌ریزی وزارت خارجه برایان هویک بر دستگیری یک دیپلمات رژیم ایران مستقر در وین طی ماه جاری (میلادی) که به دست‌داشتن در توطئه بمب‌گذاری در گردهمایی گروه اپوزیسیون ایران در فرانسه در 30 ژوئن متهم بود تمرکز کرد...
دستگیری این فرستاده رژیم ایران در آلمان بعد از آن صورت گرفت که یک زوج با اصلیت ایرانی در بلژیک توقیف شد و مقام‌ها گزارش کردند که مواد انفجاری قدرتمندی را در خودروی آنها کشف کرده‌اند...
این مقام آمریکایی گفت که دولت (ایالات متحده) دستگیری دیپلمات رژیم ایران را «بسیار جدی» تلقی می‌کند و آن‌را مدرکی دال بر آن می‌داند که رژیم ایران از اماکن دیپلماتیک خود در اروپا و سایر نقاط به‌عنوان پوششی برای طراحی حملات تروریستی استفاده می‌کند. این مقام (آمریکایی) نکات مطرح‌شده (توسط رژیم) ایران را مبنی بر این که این عملیات یک «پرچم عوضی» با هدف اتهام‌زنی غلط تروریسم به رژیم ایران بوده است، رد کرد.
این مقام گفت...، پمپئو قصد دارد لزوم بررسی دقیق‌تر دیپلمات‌های رژیم ایران را در دیدار آتی‌اش با همتایان اروپایی خود در بروکسل مطرح کند؛ وی آنجا پرزیدنت دونالد ترامپ را در دیدار سران ناتو همراهی خواهد کرد.