تلاش آمریکا برای توقف انتقال پول نقد از آلمان به ایران

به دنبال ملاقات مقامهای دولت دونالد ترامپ و کنگره آمریکا، مقامهای ارشد این کشور در تلاش هستند انتقال ۳۰۰ میلیون یورو پول نقد از آلمان به ایران را متوقف کنند.

نشریه بیلد آلمان فاش ساخت رژیم ایران از ترس تحریمهای آمریکا قصد دارد ۳۰۰ میلیون یورو پول نقد را که در بانکهای آلمانی دارد؛ به ایران منتقل کند. به نوشته بیلد سرویسهای اطلاعاتی آمریکا نگرانند این پول نقد برای تامین مالی تروریسم استفاده شود.
ریچارد گرنل سفیر آمریکا در آلمان به واشنگتن فری بیکن گفت من و دیگر مقامهای ارشد دولت دونالد ترامپ در حال فشار به دولت آلمان هستیم تا از انتقال ۳۰۰ میلیون یورو پول نقد به ایران جلوگیری کنیم. ما در حال تشویق دولت آلمان در عالی ترین سطوح هستیم تا دخالت کرده و این انتقال را متوقف کنند.

یک مقام وزارت‌خارجه آمریکا برای فری بیکن گفت: علی ترزالی دست‌اندر کار انتقال این پول است. وی به‌خاطر حمایت از سپاه پاسداران و سایر گروهای تروریستی لیست‌گذاری شده است. ترزالی یک مقام ارشد رژیم در بانک مرکزی است که حامی فعالیتهای تروریستی و اتمی بوده است. علی ترزالی بر اساس دستور اجرایی ۱۳۲۲۴ در ۱۵ماه مه توسط وزارت خزانه‌داری لیست‌گذاری شده است. وی متهم به کمک و حمایت و تأمین مالی نیروی قدس سپاه پاسداران است.
ریچارد گلدبرگ مشاور ارشد سنا نیر به فری بیکن گفت آلمان ممکن است خود را در معرض نقض (قانون) پولشویی قرار دهد اگر اجازه بدهد پول نقد ایران به این کشور منتقل شود.