ایتالیا: تصویب بیانیه «آزادی و دموکراسی برای ایران»

در آستانه گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس، شهرداری‌های ریوولی، کاوانیولو، فوسانو و اتحادیه شهرداران پینه‌رولو در ایتالیا «بیانیه آزادی و دموکراسی برای ایران» را با اکثریت اعضا به تصویب رساندند.

شهرداری‌های ایتالیا در این بیانیه که پس از تصویب به قانون تبدیل شده، ضمن اعلام همبستگی با قیام مردم ایران، حمایت خود را از شورای ملی مقاومت و برنامه ده ماده‌یی خانم مریم رجوی برای استقرار آزادی و دموکراسی در ایران اعلام کردند.
آنها هم‌چنین جامعه جهانی را فراخواندند تا روابط خود را با دیکتاتوری آخوندی، به محترم شمرده شدن حقوق بشر در ایران مشروط کند.

در این بیانیه ازجمله آمده است:
حدود چهار دهه است که دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران به سرکوب مردم می‌پردازد و بارها از طرف سازمان ملل متحد و دیگر سازمان‌های مدافع حقوق بشر محکوم شده است.
بیش از ۱۲۰۰۰۰ نفر از مخالفان (رژیم) و مدافعان دموکراسی و حقوق بشر اعدام شده‌اند
در تابستان سال ۱۹۸۸ (۱۳۶۷) رژیم ایران بیش از ۳۰۰۰۰ تن از زندانیان سیاسی را که اغلب از اعضا و حامیان مجاهدین خلق ایران بودند در زندان‌های سراسر ایران اعدام کرد.
عفو بین‌الملل این قتل عام را «جنایت علیه بشریت» دانسته و خواهان قرار گرفتن مسئولان آن در برابر عدالت شده است.
بنا بر گزارش‌های سازمان ملل متحد، (رژیم) ایران نسبت به جمعیت (کشور)، رتبه اول اعدام‌ها در جهان را دارد.
با وجود چنین سرکوبی، جهان در طول ژانویه ۲۰۱۸ (دی‌ماه ۹۶) دوباره با موجی از قیام‌ها و تظاهرات مردم ایران که در مدت کوتاهی به بیش از ۱۴۰ شهر گسترش یافت، مواجه شد.
مردم ایران به جهانیان نشان داده اند که آماده‌اند تا همراه با مقاومت سازمان‌یافتهشان، بهای تغییر دموکراتیک و برپایی حکومتی مبتنی بر جدایی دین و دولت را بپردازند و آن را محقق کنند.
ما ضمن اعلام همبستگی با قیام مردم ایران برای آزادی و دموکراسی، حمایت خود را از شورای ملی مقاومت ایران برای یک تغییر دموکراتیک در ایران اعلام می‌کنیم.
ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که هرگونه رابطه خود را با رژیم ایران به محترم‌شمردن حقوق بشر مشروط کند و با صدای بلند خواستار آزادی زندانیان سیاسی هستیم.
ما از گردهمایی عظیم ایرانیان در پاریس در ۳۰ ژوئن، در حمایت از خواسته‌های قیام‌های مردم ایران برای تغییر این دیکتاتوری مذهبی و استقرار آزادی و دموکراسی در ایران، حمایت می‌کنیم.
ما هم‌چنین برنامه ۱۰ ماده‌یی رئیس‌جمهور منتخب این شورا خانم مریم رجوی را برای برپایی یک جمهوری دموکراتیک مبتنی بر جدایی دین از دولت، برابری جنسی، قومی و مذهبی، عاری از برنامه اتمی، لغو مجازات اعدام، هم‌زیستی مسالمت‌آمیز و متعهد به قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی، برای تضمین دموکراسی، توسعه و پیشرفت در ایران و جامعه بین‌المللی، مورد حمایت قرار می‌دهیم.
زمان آن رسیده است که جامعه بین المللی خود را در طرف درست تاریخ قرار بدهد.