پیامهای حمایت نمایندگان پارلمان اروپا از گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس

بئاتریس بسئرا نماینده پارلمان اروپا از اسپانیا

به عنوان یک عضو فعال گروه پارلمانی دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا، من مبارزه مردم ایران برای آزادی و دمکراسی را از نزدیک دنبال و حمایت کرده ام.
ما قیام و اعتراضات شجاعانه شما در سراسر ایران در ماه های اخیر را با تحسین مشاهده کرده ایم.
به طور خاص من از نقشی که زنان در رهبری بسیاری از این اعتراضات بازی کرده اند قوت قلب گرفته ام. به نظر من، مریم رجوی، رئیس جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران که او را چندین بار ملاقات کرده ام، یک الگو برای بسیاری از زنانی است که خواهان ایستادن برای حقوقشان در ایران هستند.
از تمامی نشانه ها ما می توانیم ببینیم که بعد از تقریبا ۴ دهه حکومت بیرحم و زن ستیزآخوندها، ایران در آستانه تغییر است.
مردم ایران به روشنی گفته اند که ما نمیخواهیم که تحت حاکمیت این افراطی گراها باشیم که کشور را در این سال ها نابود کرده اند.
بنابراین من معتقدم که گردهم آیی عظیم اپوزیسیون ایران که در پاریس در ۳۰ ژوئن برگزار خواهد شد، می تواند یک نقطه عطف در راستای تغییر دمکراتیک در ایران باشد. لذا من از همه میخواهم که به این گردهم آیی بیایند تا به صدای مشترکی در حمایت از یک ایران آزاد بپیوندند.

مارک دمسماکر نماینده پارلمان اروپا از بلژیک
روز ۳۰ ژوئن یک گردهم آیی بزرگ در پاریس برگزار خواهد شد در حمایت از جنبش اعتراضی مردم ایران برای آزادی و دمکراسی . ما اینجا در پارلمان اروپا مبارزات شما را برای سال ها است که داریم دنبال میکنیم و تمامی علائم نشاندهنده این است که تغییر تا این اندازه در دسترس نبوده است. فشار های بین المللی روی رژیم تا بحال به این میزان زیاد نبوده است. آنها باید این پیام را بگیرند که باید سرکوب داخلی را متوقف کنند، دخالت ها و حمایت هایشان از تروریسم در منطقه را پایان بدهند. و گرنه با تحریم های بیشتری علیه نیروهای سرکوب گرشان مواجه خواهند شد.
نزدیک به ۴ دهه بعد از انقلاب ۱۹۷۹ که توسط خمینی و بنیادگرایان اسلامی ربوده شد، مردم ایران نشان داده اند که دیگر تحمل این دیکتاتوری مذهبی را ندارند. آنها تغییر می خواهند و برای محقق شدن این تغییر، ما باید در پشت جنبش اپوزیسیون ایران تحت رهبری خانم مریم رجوی که سال ها است این مبارزه را رهبری میکند جمع بشویم. وی فراخوان به یک ایران آزاد داده است، جایی که دین و دولت جدا باشد، مرد و زن با هم برابر باشند، به اقلیت های قومی و مذهبی احترام گذاشته شود و مجازات اعدام لغو بشود.
لذا من از تمامی عاشقان آزادی میخواهم که به این گردهم آیی بزرگ در ۳۰ ژوئن بپیوندند.

جوردی سوله نماینده پارلمان اروپا از اسپانیا
دوستان ایرانی عزیزم،
من بسیار خوشحالم که این پیام همبستگی را برای گردهم آیی بزرگی که در ۳۰ ژوئن در پاریس برگزار می شود بدهم.
در هفته ها و ماه های اخیر، ما شاهد اعتراضات و قیام های زیادی در سراسر ایران بوده ایم. کارگران، معلمین، کشاورزان، دانشجویان، پزشکان، پرستاران، رانندگان کامیون و تاکسی، مردم کازرون و مردم زاهدان و سایر شهرها و تقریبا هر بخشی از جامعه ایران و هر استان ایران در این اعتراضات شرکت کرده اند.
من فکر می کنم که پیام روشن است: مردم ایران صبرشان لبریز شده است. آنها خواهان تغییر هستند. آنها آزادی میخواهند. آنها میگویند که بعد از ۴۰ سال دیکتاتوری، الان زمانش رسیده که این رژیم برود.
لذا این وظیفه ما به عنوان سیاستمداران منتخب در اروپا است که از ارزشها و اصول بنیادی دفاع کنیم و حقوق بشر و دمکراسی را در برخورد با رژیم ایران در الویت قرار بدهیم همانطوریکه من در پارلمان اروپا از آن دفاع میکنم.
اپوزیسیون ایران تحت رهبری خانم مریم رجوی، مقاومت علیه این رژیم سرکوبگر را برای سالیان است که دارد رهبری می کند. اکنون زمان آن رسیده که از تلاش آنها، تلاش شما برای یک ایران دمکراتیک حمایت کنیم.